اپل کارمندان سابق خود را به سرقت اسرار تجاری تراشه‌هایش متهم کرد

۴ بازديد
به ادعای اپل استارتاپی به اسم Rivos چندین نفر از کارکنان این مجموعه را به آیفون ۱۲ پرومکس در مشهد سرقت اسرار تجاری در منطقهی ساخت تراشه ترغیب و آنگاه آنها را استخدام نموده است.
اپل داعیه می‌نماید یک استارتاپ مخفی به اسم Rivos به‌صورت غیررسمی و هدفمند سراغ استخدام کارمندانی در اپل رفته که به داده ها سِری کمپانی دسترسی داشته‌اند. براساس جزئیاتی که در پرونده آمده، اپل این نظر را دارد نیروی کار سابقش به درخواست Rivos، داده ها خصوصی‌‌اش را سرقت کرده‌اند. ظاهراً سرقت این داده ها در پوسته بخشی از فرآیند استخدام در Rivos صورت گرفته میباشد.
براساس آنچه 9to5Mac می‌نویسد Rivos استارتاپی نهفته میباشد و داده ها متعددی در امر آن نمی‌دانیم، بااین‌اکنون رسیدگی فراخوان‌های شغلی Rivos نشانه می دهد این استارتاپ عموماً درپی مهندسین تراشه میباشد. اپل می گوید Rivos درپی پباده سازی تراشه‌هایی برای رقابت با تراشه‌های این موسسه میباشد و اقدامات خویش را با استعمال از داده‌هایی جاری ساختن میدهد که پایین مالکیت معنوی اپل می‌باشند.
اپل در شکایتی که علیه Rivos تهیه کرده می‌نویسد این استارتاپ از ماه ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد ماه و تیر ۱۴۰۰) «پویشی سازمان‌دهی‌گردیده» استارت کرده تا آن مجموعه از پرسنل اپل را که به داده ها خصوصی و اسرار تجاری مرتبط به تراشه‌های این مجموعه دسترسی داشته‌اند غرض قرار دهد.
اپل قبل از تهیه گلایه، طومار‌ای برای Rivos پیامبر تا جزئیات قراردادهای خصوصی‌ای را که کارگر سابقش مکلف‌ به رعایت آن ها بوده‌اند تشریح نماید، البته Rivos هیچ پاسخی نداده میباشد.
اپل می گوید نیروی کار دیرین این مجموعه که به استخدام Rivos درآمده‌اند یکسری گیگابایت فولدر دربردارنده ویژگی ها حساس تراشه و پباده سازی آن ها سرقت کرده‌اند. به گفته‌ی اپل بعضی از این اشخاص از چندین درایو ذخیره‌سازی USB به‌خواسته جابجایی داده ها به دستگاه‌های فردی‌شان استعمال کرده‌اند. همینطور شماری از کارکنان قدیمی جابجایی پوشه به دستگاه‌های فردی را ازطریق AirDrop اجرا داده‌اند.
نوشته‌ی‌علمی‌های مرتبط:
کارمند دیرین اپل، این مجموعه را به نقض ضابطه عمل در نیویورک تبهکار کرد
کارمند دیرین اپل به کلاه‌برداری ۱۰ میلیون دلاری از این مجموعه تبهکار شد
بعضی دیگر از پرسنل فولدر کنفرانس‌های داخلی اپل را که با غرض ارائه‌ی جزئیات تراشه‌های فعلی و تراشه‌های عرضه‌نشده تهیه و تنظیم گردیده بودند، به اکانت ابری فردی‌شان جابجایی داده‌اند. اپل میگوید روی این فولدر‌ها مشخصاً اعلام گردیده که خصوصی و منحصر به فرد میباشند. اپل همینطور می گوید یک کدام از این اشخاص ازطریق Time Machine بکاپ جامعی از دستگاه گرفته و آن را به یاد‌ی ذخیره‌سازی اکسترنال خویش منتقل نموده است.
اپل در شکوائیه علیه Rivos به اسم دو نفر از نیروی کار سابقش که عضو دسته تراشه‌سازی این مجموعه بوده‌اند و فصل پاییز سال قبل به استخدام Rivos درآمده‌اند اشاره نموده است. اپل ازطریق شکوائیه در پی بازیابی اسرار تجاری، مدد از آنان دربرابر افشای کبیر و همت برای کاهش ضرروزیان میباشد.

اپلیکیشن‌های پیش‌فرض اپل

۳ بازديد
اپل نرم افزار‌های لازم خویش را پیشرفت میدهد و اکثری از آنان به‌طور پیش‌فرض روی آیفون نصب گردیده‌اند. اپل آی دی در مشهد این آیتم مزیت بزرگی برای اپل دارااست؛ چون سبب ساز می شود یوزرها بیشتر از نرم افزار‌های اپل به کار گیری نمایند تا نرم افزار‌های حریف. درصورتی که دارندگان آیفون ناچار بودند نرم افزار‌های مدنظر خویش را گزینش نمایند، وضعیت رقابت برای اپل و رقبا یکسان بود.
اپل آرکید درمقابل دکان اپیک گیمز
اپل به خویش اذن می دهد که یک دکان باطن‌نرم‌افزار‌ای برای بازی‌ها داشته باشد؛ البته کمپانی‌های دیگر مثل اپیک گیمز اینگونه اذن‌ای ندارند.
خدمت پرداخت Apple Pay
اپل قابلیت و امکان دسترسی NFC را تنها برای کیف‌پول موبایلی خویش صادر نموده است؛ درحالی‌که رقبا اینگونه امکانی ندارند. علاوه‌براین، از‌آنجاکه اپلیکیشن‌های بانکی به تراشه‌ی NFC دسترسی ندارد، خزانه‌ها و کمپانی‌های ارائه‌‌دهنده سرویس ها کارتی مکلف می‌باشند؛ درصورتی‌که بخواهند قابلیت پرداخت‌های سوای تماس با آیفون و اپل واچ را به مشتریان خویش ارائه دهند، در خدمت Apple Pay تصویب‌اسم نمایند. عنصر مشترک آحاد مفاد بالا این میباشد که اپل ازنظر مالی فایده می‌نماید درحالی‌که رقبا در محرومیت باقی میمانند.
دفاعیه اپل
اپل مدعا گردیده است که اقدامات این موسسه ارتباطی با پول ندارد و تنهاً در راستای غرض مراقبت از مشتریان میباشد. چنانچه بخواهیم منصفانه به قضیه نگاه کنیم و از جملهً نرخ بدافزارهای iOS و اندروید را مقایسه کنیم، مغازه نرم‌افزار‌استور بسیار امن‌خیس میباشد؛ به‌خصوص هنگامی کلام از کاربرانی به‌بین آید که علاوه‌بر دکان گوگل پلی، نرم افزار‌های مدنظر خویش را از مغازه‌های فرد‌ثالث دانلود می‌نمایند.
اپل به نکته‌ای شبیه درمورد Apple Pay اشاره می‌نماید و می گوید این خدمت روشی بسیار مطمئن برای پرداخت میباشد. به‌تیتر نمونه، اپل برای هر تراکنش شماره کارت یک‌بارمصرف ساخت‌و‌ساز می‌نماید و صرفا این شماره‌ی منحصربه‌فرد‌به‌شخص را ایستگاه‌های پرداخت به‌اشتراک می گذارد.
کمپانی‌های فرد‌ثالث نیز می توانند امنیتی در سطح اپل ارائه دهند
کمپانی‌های فرد ثالث نیز میتوانند حفاظتی در سطح اپل ارائه دهند. غول فناوری بومی در کوپرتینو یقین میدهد که تمامی‌ی نرم افزار‌های مجاز در نرم افزار‌استور امن می باشند. این داعیه به طور کاملً صادقانه وجود ندارد؛ چون هواخواهی از یوزرها با خصوصیت‌های امنیتی تعبیه‌گردیده در iOS ازجمله sanboxing ایفا میگردد و اهمیتی ندارد که نرم‌افزار‌ی مدنظر از کدام مغازه نرم افزار دانلود گردیده باشد.
ولی اپل اعلام نموده است که از یوزرها دربرابر نرم‌افزار‌های کلاه‌برداری نیز حفظ می‌نماید. نکته‌ی اساسی این میباشد که هر مغازه نرم افزار فرد‌ثالثی میتواند برای رسیدگی خویش آزادانه کار نماید و هیچ دلیلی نیست که نتواند سعی خیر و خوبی در سطح اپل ارائه دهد.
درمورد توکن‌های یک‌بارمصرف Apply Pay نیز موقعیت به‌همین منوال میباشد؛ چون این فناوری مختص اپل وجود ندارد و درواقع، پروتکلی میباشد که به‌تیتر EMV Payment Tokenisation شناخته می گردد. EMV در‌این‌جا مخفف سه کمپانی Europay و MasterCard و VisaCard میباشد که به‌طور مشترک این روش را پیشرفت داده‌اند.
شایان بیان میباشد که خدمت‌های پرداخت حریف اپل مثل Google Pay و Samsung Pay نیز همین عمل را جاری ساختن داده‌اند و خزانه‌ها در ساخت‌و‌ساز نرم افزار‌هایی که از فناوری‌ یکسانی به کار گیری می‌نمایند، آزادی‌فعالیت دارا هستند. بااین‌درحال حاضر، صرفا Apple Pay قادر است از این فناوری در آیفون استعمال نماید؛ چون سوای دسترسی به تراشه‌ی NFC، قابلیت به کار گیری از فناوری توکن یک‌توشه مصرف نیست. براین اساس، کمپانی‌های فرد‌ثالث نیز می توانند امنیتی شبیه اپل به یوزرها خویش ارائه دهند که اما غرض ما درین نوشته ی علمی این آیتم وجود ندارد.
اکثر عموم همچنان اکوسیستم بسته‌ی اپل را تعیین می‌نمایند
حتی در صورتی قصه‌های ترسناک اپل حقیقت داشته باشد، این مسئله که صرفا این مجموعه میتواند به‌صحت از مشتریانش دربرابر مخاطرات احتمالی خارج از اکوسیستم خویش حفظ نماید، چندان منطقی به‌لحاظ نمیرسد.
اگرچه گاهی پیشنهادهایی درمورد تجزیه‌ی اپل ارائه گردیده‌است، اکثر سازمان‌ها تهیه‌کننده‌ی ضوابط ضدانحصار اپل را از ارائه‌ی مغازه نرم افزار، خدمت پخش موسیقی، کیف‌پول موبایلی، نرم افزار آب‌وهوا، خدمت اشتراک بازی یا این که خدمت‌های دیگر این موسسه منبع نمی کنند.
همگی‌ی سازمان‌های تهیه‌کننده میگویند اپل بایستی دور و بر را برای رقابت موازی با کمپانی‌های فرد‌ ثالث آماده نماید. به‌عبارت‌دیگر، اپل می بایست درکنار دکان نرم افزار قانونی خویش به کمپانی‌های فرد‌ ثالث نیز اذن دهد پلتفرم‌هایی شبیه را برای یوزرها iOS توسعه و گسترش دهند. در اینگونه قوانینی، یوزرها میتوانند به اختیار خویش از مغازه نرم افزار مدنظرشان به کار گیری نمایند. همینطور، این مجموعه میتواند درکنار ارائه‌ی خدمت Apple Pay به نرم‌افزار‌های بانکی اذن دهد از تراشه‌ی NFC به کار گیری نمایند.
اینگونه اقدامی احتمالاً هزینه‌ی متعددی برای اپل نخواهد داشت؛ چون بیشتر یوزرها معمولی در همگی‌ی مورد ها اشاره‌گردیده، اپل را گزینش می‌نمایند. کافی میباشد دکان اپل را درکنار مغازه اپیک گیمز بدین تیم از یوزرها ارائه دهید و مطمئناً اکثر آنها اپل را تعیین خواهند کرد. علاوه‌براین، حتی اشخاصی که به‌نوعی بیشتر با دنیای فناوری سروکار دارا هستند، همچنان به اپل پایبند می باشند.
یکی دلایل اساسی گزینش اپل این میباشد که بخش اعظمی از یوزرها اکوسیستم این مجموعه را دوست دارا‌هستند و از آن راضی میباشند. اکوسیستم کمپانی ساکن در کوپرتینو یکپارچگی بسیار خیر ارائه می دهد که منجر گردیده‌است مشتریان این موسسه همچنان از آن به کار گیری نمایند. بدین ترتیب، حتی عده ای که مورد‌های جایگزین را مدنظر قرار می دهد، به طبعً جنبه‌های متعدد مثل یکپارچگی را نیز تحقیق خواهند کرد و در‌این حالت، گزینش آن ها به‌احتمال زیاد اپل خواهد بود.

وابستگی بیش‌از‌حد اپل به چین احتمالاً باعث ضرر ۸ میلیارد دلاری به این شرکت می‌شود

۳ بازديد
تحلیلگر Bloomberg میگوید تعلق بیش تر از حد اپل به چین برای مونتاژ تولید ها اپل آی دی در مشهد مشکل‌ها متعددی برای این مجموعه تولید کرده و اپل بایستی به اندیشه روش راه حل باشد.
اپل قسمت اعظم فرآیند مونتاژ محصولاتش را در خاک چین اجرا می دهد و این قضیه بین تحلیلگران نگرانی‌هایی پیرو داشته میباشد. برند گارمن، تحلیلگر و افشاگر Bloomberg، جدیداً دست روی این قضیه گذارده و مدعا گردیده اپل در پروسه ساخت و ساز محصولاتش «بیش تر از حد» به چین تعلق داراست.
براساس آنچه 9to5Mac به گزارش Bloomberg می‌نویسد، مجموعه کوک در وقتی که به‌تیتر رئیس ارشد عملیات عمل می‌کرده برهان اساسی استراتژی فعلی اپل مبنی‌بر تبدیل کردن چین به راس مونتاژ جنس بوده میباشد.
تحلیلگران سال‌ها میباشد به‌این قضیه اشاره می‌نمایند و همه واقعه‌حیث دارا‌هستند که اپل یک‌شبه نمی‌تواند تعلق خویش را به چین از میان غالب شود. این مجموعه در سال‌های اخیر ایجاد برخی از محصولاتش را در کشورهای دیگری مثل ویتنام و هند نیز اعمال داده و به حیث میرسد قصد داراست در راستای کاهش تعلق به بازار چین گام بردارد. بااین‌اکنون همچنان تعلق اپل به چین بسیار زیاد میباشد.
اپل در جریان برگزاری گردهمایی‌ی توجیهی گزارش مالی اخیر خویش اظهار‌کرد که به جهت خطاها زنجیره‌ی تأمین احتمالاً در فصل سرازیر میلادی فی مابین چهار تا هشت میلیارد دلار زیان می‌نماید. تحلیلگر Bloomberg میگوید این قضیه یکی‌از دیگر از شواهدی میباشد که تعلق بیش تر از حد اپل را به چین اکران میدهد.
به گفته‌ی گارمن اپل میل دارااست بگوید که زنجیره‌ی تأمینش جهانی میباشد و بیشتراز حد روی بازار چین متمرکز نشده؛ بااین‌اکنون حقیقت این میباشد که «اپل برای ساخت و ساز محصولاتش به‌شکلی شگفت‌آور به‌این سرزمین متکی بودن کرده و این ارتباط‌ی دربین اپل و چین سبب ساز ساخت دردسرهایی برای کمپانی، سرمایه‌گذاران و مشتریان در زمان دنیاگیری کووید 19 گردیده‌است.»
برند گارمن می گوید ساخت ایراد در ساخت و ساز جنس به جهت تعلق بیشتراز حد اپل به چین «در گرد هم آیی‌ی مالی اخیر این موسسه مشهود بود»، جایی که اپل هشدار بخشید کمبود قطعات نخستین که تا حد متعددی به جهت قرنطینه‌های اخیر در چین تشدید گردیده، ممکن میباشد فروش تولید ها را به معیار حداکثر هشت میلیارد دلار کم کند. ضرروزیان هشت میلیارد دلاری «مثل این میباشد که درآمد نتایج از فروش آیپد در یک فصل را از دست بدهید.»
گروه کوک، مدیرعامل اپل، در جریان برگزاری گرد هم آیی‌ی مالی باری دیگر تأکید کرد زنجیره‌ی تأمین این موسسه «حقیقتاً جهانی» میباشد و تولیدها اپل در نقاط مختلفی از عالم ساخت و ساز میگردند، ولی این مجموعه در عملکرد میباشد بهبودهای بیشتری در زنجیره‌ی تأمینش انجام نماید.
اپل همین هم اکنون نیز اکثر قطعات نخستین‌ی محصولاتش را در کشورهای غیر از چین می‌سازد. قطعاتی که در آیفون و آیپد و مک و تولیدات دیگر آیتم استعمال قرار میگیرند در کشورهای مختلفی نظیر آمریکا، هند، ویتنام و ژاپن ساخت می شوند.
نوشته ی علمی‌های مرتبط:
مدیرعامل اپل از کاهش خطاها زنجیره تأمین خبر اعطا کرد
رکوردشکنی اپل در فصل دوم سال مالی ۲۰۲۲ به‌لطف فروش فوق‌العاده آیفون
بااین‌درحال حاضر به تعبیر و تفسیر برند گارمن، «اساسی‌ترین بحران در ساخت‌و‌ساز جنس فرآیند مونتاژ میباشد که اپل آن را FATP (مخفف مونتاژ پایانی، آزمایش و بسته‌بندی) خطاب می‌نماید» و مراحل FATP اکثر دستگاه‌هایی که اپل می‌سازد، در چین واقعه می‌ افتد. گارمن می گوید: «به‌ همین‌ عامل میباشد که در پشت مک‌بوک، آیپد یا این که آیفون شما عبارت Assembled in China مندرج میباشد.»
ظاهراً گروه کوک در هنگامی که رئیس ارشد عملیات اپل بوده، سفارش کرده که این مجموعه بایستی قطعات مدنظرش را از سراسر عالم به چین بفرستد و دستگاه‌ها را در خاک این میهن مونتاژ نماید.
تعطیلی‌های ناشی از بیماری کرونا در هر اکنون فعلا میباشد، بااین‌درحال حاضر بازار چین چندین اشتباهات دیگر نیز برای اپل تولید نموده است که مواقعی مثل نبرد تجاری فی مابین آمریکا و چین در زمان سر گروهی‌جمهوری دونالد ترامپ را مشمول میشود.
گارمن می گوید اپل خوب میباشد بخشی از درآمدهای میلیارددلاری‌اش را صرف متنوع‌سازی زنجیره‌ی تأمین بکند و تعلق بیش تر از حد خویش را به چین کم کند تا در بلندمدت به سوددهی بیشتری رسد.

افزایش فروش آیفون و تکیه سامسونگ بر جایگاه نخست بازار در فصل اول ۲۰۲۲

۴ بازديد
داده های عددی نماد می دهد اپل، صرفا شرکتی میباشد که اپل آی دی در مشهد در فصل نخستین ۲۰۲۲ موبایل‌های بیشتری درمقایسه‌با فصل نخستین ۲۰۲۱ عرضه نموده است؛ ولی جایگاه‌ی اولیه همچنان به سامسونگ وابستگی داراست.
مؤسسه‌ی تحقیقاتی Canalys گزارش مرتبط با فصل اولیه ۲۰۲۲ را منتشر نموده است. داده های عددی آرم می دهد سامسونگ باردیگر توانسته میباشد از‌نظر تعداد دستگاه‌های عرضه‌گردیده به بازار، برگزیدگان تلفن همراه‌ساز عالم کنیه بگیرد. غول کره‌ای صنعت فناوری فی مابین ژانویه تا مارس ۲۰۲۲ (میانه دی ۱۴۰۰ تا میانه فروددین ماه ۱۴۰۱) چیره شد‌ه‌است ۷۳٫۷ میلیون تلفن همراه روانه‌ی بازار نماید و ۲۴ درصد از سهم بازار را ازآنِ خویش نماید. در فصل نخستین امسال میلادی، جمعاً ۳۱۱٫۲ میلیون موبایل به بازار عرضه شد که درمقایسه‌با بازه زمانی‌ی وقتی شبیه سال ۲۰۲۱ در حدود ۱۱ درصد بیشتر بود.
به‌نوشته‌ی GSMArena، اپل با عرضه‌ی ۵۶٫۵ میلیون آیفون در سکو‌ی دوم جدول مکان و ۱۸ درصد از سهم بازار را دراختیار داراست. میان پنج کمپانی بلندتر بازار، فقط داده های عددی عرضه‌ی موبایل‌های اپل رویش نموده است و دیگر کمپانی‌ها (حتی سامسونگ در مرتبه‌ی نخستین) با افت عرضه‌ی موبایل مواجه گردیده‌اند. آیفون‌های عرضه‌گردیده در فصل نخستین ۲۰۲۲ درحدود ۸ درصد بیشتر از آیفون‌های عرضه‌گردیده در فصل نخستین ۲۰۲۱ بوده میباشد.
شیائومی و اوپو و ویوو به‌ترتیب با عرضه‌ی ۳۹٫۲ و ۲۹ و ۲۵٫۱ میلیون تلفن همراه درجه‌های سوم تا پنجم را دستیابی کرده‌اند. هواوی که وقتی فی مابین برگزیدگان‌های بازار قرار داشت، در حال حاضر دیگر در داده های عددی جایی ندارد. تحریم‌های آمریکا‌ی ایالات متحده سبب شد‌ه‌است این موسسه چینی نتواند مثل پیشین به فعالیتش در بازار تلفن همراه ادامه دهد. داده های عددی Canalys آرم می دهد کمپانی‌های چینی در فصل اولیه ۲۰۲۲ با افت محسوس عرضه‌ی تلفن همراه مواجه گردیده‌اند. داده های عددی عرضه‌ی موبایل‌های شیائومی و اوپو و ویوو هر مورد ۲۰ درصد و بیشتر از فصل اولیه ۲۰۲۱ افت نموده است.
کمبود قطعات اول و ادامه‌داربودن تعطیلی‌های ناشی از همگی‌گیری COVID-19 و ارتقا تورم کارداران حالت فعلی بازار محسوب میشوند. آنر در فصل اولیه ۲۰۲۲ شایسته ترین کوشش را در بازار چین داشته و ۱۵ میلیون تلفن همراه دردسترس یوزرها این سرزمین قرار داده میباشد.
داده های عددی بازار تلفن همراه در فصل اولیه ۲۰۲۲ از دید مؤسسه‌ی Canalys
اسم مارک تعداد تلفن همراه‌های عرضه‌گردیده در فصل اولیه ۲۰۲۲ سهم بازار در فصل اولیه ۲۰۲۲ تعداد موبایل‌های عرضه‌گردیده در فصل نخستین ۲۰۲۱ سهم بازار در فصل نخستین ۲۰۲۱ رویش هر ساله
سامسونگ ۷۳٫۷ میلیون ۲۴ درصد ۷۶٫۵ میلیون ۲۲ درصد ۴- درصد
اپل ۵۶٫۵ میلیون ۱۸ درصد ۵۲٫۴ میلیون ۱۵ درصد ۸+ درصد
شیائومی ۳۹٫۲ میلیون ۱۳ درصد ۴۹ میلیون ۱۴ درصد ۲۰- درصد
اوپو ۲۹ میلیون ۹ درصد ۳۹٫۶ میلیون ۱۱ درصد ۲۷- درصد
ویوو ۲۵٫۱ میلیون ۸ درصد ۳۶ میلیون ۱۰ درصد ۳۰- درصد
کمپانی‌های دیگر ۸۷٫۶ میلیون ۲۸ درصد ۹۴٫۲ میلیون ۲۷ درصد ۷- درصد
آحاد ۳۱۱٫۲ میلیون ۱۰۰ درصد ۳۴۷٫۷ ۱۰۰ درصد ۱۱- درصد
دقت: در جدول بالا داده های عددی عرضه‌ی تلفن همراه‌های وان پلاس با داده های عددی اوپو ترکیب گردیده است. همینطور به‌عامل گرد‌کردن اعداد، ممکن میباشد توده غیروابسته‌ی سهم کمپانی‌ها به ۱۰۰ درصد منتهی نشود
شیائومی خیر‌فقط در چین، بلکه در بازار آفریقا و خاورمیانه نیز موبایل‌های کمتری درمقایسه‌با سال قبل به بازار عرضه نموده است (کاهش ۳۰ درصدی درمقایسه‌با فصل اولیه ۲۰۲۱). به‌لحاظ می رسد آمریکای‌شمالی صرفا ناحیه‌ای بوده که از تعداد بیشتری موبایل درمقایسه‌با فصل نخستین ۲۰۲۱ میزبانی نموده است. ادله این مورد به عرضه‌ی آیفون ۱۳ اپل و گلکسی S22 سامسونگ نسبت داده می‌گردد. تحلیلگران پیش‌بینی می‌نمایند در نصفه‌ی دوم این سال میلادی با کاهش اشتباهات زنجیره‌ی تأمین و ارتقا تقاضا برای موبایل‌های هوشمند، بازار گوشی شرایط بهتری سپری نماید.
این قضیه را نیز مدنظر قرار دهید که Canalys در گزارش بازار تلفن همراه از عبارت Sell-in Shipment به کار گیری می‌نماید. عبارت Sell-in در مواردی استعمال میگردد که کمپانی‌های آفریننده‌ی موبایل تعداد مشخصی دستگاه را به خُمنزلت‌فروشی‌ها میفروشند و خُجایگاه‌فروشی‌ها این دستگاه‌ها را تا فرصت فروش به تقاضاکنندگان انبار می‌نمایند. این یعنی عبارت Sell-in لزوماً به شمار تلفن همراه‌هایی اشاره نمی‌نماید که به‌دست مشتریان رسیده‌ میباشد. به این‌ترتیب آماری که کانالیس منتشر می‌نماید، به «تلفن همراه‌های عرضه‌گردیده» اشاره می‌نماید، خیر «موبایل‌های فروخته‌گردیده».

اپل با هدف پاسخ به تقاضای افزایش‌یافته برای سری آیفون ۱۳ پرو، حجم تولید آن را افزایش می‌دهد

۵ بازديد
اپل به‌ادله ارتقا ترازو تقاضای مشتریان برای خرید محرمانه آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرومکس، اپل آی دی در مشهد توصیه‌های خویش را برای ساخت این دو موبایل هوشمند ارتقا اعطا کرد.
The Elec گزارش داده میباشد که اپل در سه‌ماهه‌ی روان واحد سنجش توصیه‌های خویش را بری آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرومکس ارتقا داده میباشد و این مبادرت به‌استدلال ارتقا تقاضا برای خصوصی لاکچری جدیدترین نسل آیفون میباشد. گفته می شود معیار تقاضا برای خرید خصوصی آیفون ۱۳ پرو اپل بیشتر از پیش‌بینی‌ها بوده میباشد.
به‌گزارش GSMArena، اپل در سه‌ماهه‌ی اولیه امسال صرفا یک‌میلیون دستگاه آیفون ۱۳ پرو توصیه داده میباشد؛ درحالی‌که پیشنهاد این موسسه برای ساخت آیفون ۱۳ پرومکس در‌این‌ برهه زمانی‌ی هنگامی ۳٫۵ میلیون دستگاه بوده میباشد. بااین‌حالا، معیار پیشنهاد آیفون ۱۳ پرو در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۲ با صعودی چشمگیر به هشت‌میلیون دستگاه و ترازو توصیه آیفون ۱۳ پرو تری دی مکس با ارتقاء ۶٫۵ میلیونی به ۱۰ میلیون دستگاه رسید.
به‌این‌ترتیب، معیار توصیه اپل برای ساخت محرمانه آیفون ۱۳ پرو در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۲ درمقایسه‌با سه‌ماهه‌ی پیشین درمجموع ۱۰ میلیون دستگاه ارتقاء یافته میباشد. این فرمان برای اپل خبر بسیار خوشی به حساب میآید؛ چون معدل ارزش فروش خانواده‌ی آیفون ۱۳ را ارتقاء میدهد و مطلقاً سرمایه‌گذاران نیز از درآمد اضافه شادمان خواهند شد.
نوشته‌علمی‌های مرتبط:
برند گارمن تأکید کرد: اپل آیفون 14 پرو را به دوربین عریض ۴۸ مگاپیکسلی مجهز می‌نماید
اشتباهات زنجیره تأمین اپل به پروسه ساخت و ساز نمایشگرهای آیفون زخم دور از شوخی می زند
این داده ها با گزارش‌هایی مطابقت و همخوانی دارااست که تا قبل از اینً در باب داده های عددی فروش آیفون ۱۳ پرو منتشر گردیده‌است. در خبرهای قبلی، اشاره گردیده بود که واحد سنجش فروش آیفون ۱۳ اپل ۱۰ درصد ارتقاء خواهد یافت و درآمد عرضه‌کنندگان اپل نیز رویش خواهد کرد.

درآمد امسال TSMC از تولید تراشه برای اپل احتمالاً ۱۷ میلیارد دلار خواهد بود

۴ بازديد
پیش‌بینی میشود TSMC همین سال ازطریق فروش تراشه به اپل ۱۷ میلیارد اپل آی دی در مشهد دلار درآمد استخراج نماید. این مجموعه وسعت ساخت‌و‌ساز تراشه‌ برای اپل را در سال ۲۰۲۲ ارتقا می دهد.
به‌نوشته‌ی MacRumors و به‌نقل از DigiTimes، با درنظرگرفتن اینکه پروژه‌ی اپل برای به کار گیری از پردازنده‌ی منحصر در کامپیوترهای خانواده‌ی مک نسبتاًً کامل شدن شد‌ه‌است، پیش‌بینی می گردد درآمد TSMC از ساخت‌و‌ساز تراشه برای اپل با رویش حدوداً ۲۵ درصدی مواجه خواهد شد. DigiTimes یک کدام از دیگر از عامل ها ارتقاء درآمد TSMC را ارتباط‌ی تجاری مجاورت‌خیس با اپل تیتر می‌نماید.
گفته می گردد اپل توقع دارد در نصفه‌ی نخستین ژوئن ۲۰۲۲ (نصفه‌ی دوم خرداد ماه ۱۴۰۱) تراشه‌هایی که برای آیفون‌ها و دیگر دستگاه‌های جدیدش توصیه داده میباشد، از TSMC اخذ نماید. TSMC افزون‌بر ارتقاء ساخت و ساز تراشه برای آیفون‌ در همین سال میلادی، قصد داراست ساخت‌و‌ساز تراشه‌های خصوصی M را ارتقاء چشمگیری دهد.
اپل به‌مرورزمان تراشه‌های منحصربه‌فرد خصوصی M را در تعداد بیشتری از دستگاه‌هایش به کار گیری می‌نماید و همین سال زمانه مک‌های مجهز به پردازنده‌ی اینتل به طور کاملً به‌نقطه پایان می رسد.
نوشته‌ی علمی‌های مرتبط:
یک‌چهارم از مجموع درآمد TSMC به اپل تخصیص داراست
TSMC هوای اپل را دارااست؛ اینتل برای بازپس گرفتن جایگاهش کوشش می‌نماید
گفته می گردد TSMC قرار میباشد موقتیً صرفا تأمین‌کننده‌ی تراشه‌های اپل باقی بماند؛ زیرا ظاهراً سامسونگ درزمینه‌ی راندمان لیتوگرافی‌های امروزی با مشکلاتی مواجه گردیده و بدور از انتظار میباشد که اپل بخواهد پیشنهاد ایجاد تراشه را به اینتل بدهد. به‌طورکلی، پیش‌بینی می گردد TSMC در امسال میلادی ازطریق تأمین پیشنهاد‌های اپل درآمد ۱۷ میلیارد دلاری به جیب بزند. درآمد TSMC از فروش تراشه به اپل در سال ۲۰۲۱ برابربا ۱۳٫۸ میلیارد دلار بود.
براساس گزارش‌های تأییدنشده، قرنطینه‌های اخیر در چین تأثیر متعددی روی زنجیره‌ی تأمین تراشه‌های اپل نگذاشته میباشد؛ البته بسته به دوران‌فرصت قرنطینه احتمالاً دیگر نصیب‌های زنجیره‌ی تأمین این مجموعه به‌شدت ذیل‌تأثیر قرار می گیرد. در صورتیکه موقعیت به همین منوال پیش برود، احتمال تأخیر در عرضه‌ی نسل نو آیفون‌های اپل وجود دارااست.
علاوه‌براین، گفته می شود اپل از همین‌اکنون پیشنهاد ایجاد تراشه‌ی دونانومتری را در TSMC تصویب کرده استو این مجموعه تایوانی تراشه‌های مبتنی‌بر لیتوگرافی نو را در سال ۲۰۲۵ ساخت می‌نماید. گزارش DigiTimes اعلام می‌نماید اپل و TSMC در همیاری مشترک سرگرم توسعه و گسترش‌ی لیتوگرافی یک‌نانومتری میباشند. اپل قصد دارااست از تراشه‌ی یک‌نانومتری در تولیدات حقیقت افزوده و خودرو برقی خویش به کارگیری نماید.

اپل و اینتل احتمالاً اولین مشتریان فرایند دونانومتری TSMC خواهند بود

۴ بازديد
انتظار می‌رود اپل و اینتل ازجمله او‌لین کمپانی‌هایی باشند که از فرآیند  اپل آی دی در مشهد دوناومتری TSMC در ساخت و ساز پردازنده‌های خویش منفعت خواهند موفقیت.
براساس گزارش‌های اخیر، TSMC از آخرها سال ۲۰۲۵، ساخت و ساز انبوه تراشه‌ با مراحل دونانومتری (N2) را استارت خواهد کرد و اولی محرمانه از پردازنده‌های تولیدشده با این پروسه، اوایل سال ۲۰۲۶ به مشتریان تحویل گردد. او‌لین مشتریان TSMC که از مراحل دونانومتری این موسسه منفعت خواهند موفقیت، احتمالاً اپل و اینتل خواهند بود.
به‌گفته‌ی Tomshardware، اپل در ده سال‌ی پیشین، یک کدام از تعالی‌ترین مشتریان TSMC ازنظر درآمد بوده میباشد؛ براین اساس، مکان تعجب ندارد که کمپانی ساکن در کوپرتینو یک کدام از او‌لین مشتریان پروسه N2 کمپانی TSMC باشد. اینتل نیز قصد داراست از سرویس ها TSMC برای ایجاد کرد پردازنده‌های گرافیکی و سیستم-روی-چیپ‌های (SoC) متعدد به کارگیری نماید. براساس گزارش‌های DigiTimes و UDN، مکان تعجب وجود ندارد که اینتل نیز یکی‌از او‌لین پذیرندگان N2 باشد. علاوه‌براین با‌‌دقت‌‌به وسعت پیشنهاد‌های اینتل، این مجموعه به سرعت به یکی‌از مشتریان اساسی TSMC تبدیل شود.
ازآن‌‌جاکه او‌لین تیم از تراشه‌های N2 بایستی اوایل سال ۲۰۲۶ تحویل داده گردد، مشخص و معلوم وجود ندارد کدام‌یک از سیستم-روی-چیپ‌های اپل از این فناوری فایده خواهد موفقیت. در همین‌ حالا، تحلیلگران China Renaissance Securities پیش‌بینی کرده‌اند اینتل از فرآیند دونانومتری TSMC برای پردازنده‌های گرافیکی با اسم سر Lunar Lake خویش به کار گیری خواهد کرد.
نمایش استعمال از مراحل دونانومتری TSMC برای Lunar Lake اینتل در‌این مرحله موقتیً در‌حد پیش‌بینی و پیش گویی‌وگمان میباشد. بااین‌درحال حاضر، اسلاید‌های منتشرشده‌ی اینتل که جزئیات پردازنده‌های گرافیکی Meteor Lake، Arrow Lake و Lunar Lake را تعریف می‌نماید، به‌وضوح علامت میدهد که Arrow Lake و Meteor Lake با استعمال از فناوری توسعه یافته‌ی N3 ساخته گردد.
AMD و انویدیا و مدیاتک از فرآیند دونانومتری و سه نانومتری استعمال خواهند کرد
نوشته‌ی علمی‌های مرتبط:
برودکام او‌لین تراشه‌های WIFI 7 جهان را معرفی کرد
پردازنده سیگنال تصویر مخصوص ویوو V1 Plus با قابلیت و امکان‌های هوش تصنعی معرفی شد
AMD، انویدیا، Broadcom و مدیاتک به طور رسمی تأیید کرده‌اند از پروسه‌های متعدد TSMC ازجمله N5 ،N5P ،N4 ،N4P و N4X به کارگیری خواهند کرد. مدیاتک تا قبل از اینً به طور رسمیً پردازنده‌های کاربردی دایمنسیتی ۸۰۰۰ و ۸۱۰۰ مبتنی‌بر فرآیند N5 و دایمنسیتی ۹۰۰۰ مبتنی‌بر فرآیند N4 را معرفی نموده است. انویدیا نیز از مراحل سفارشی 4N در پردازنده‌های گرافیکی Hopper و احتمالاً Ada Lovelace به کار گیری خواهد کرد. پردازنده‌های Genoa و Raphael کمپانی AMD نیز با استعمال از مراحل پنج‌نانومتری TSMC ساخته خواهند شد.
براساس گزارش DigiTimes، انویدیا، AMD ،Broadcom و مدیاتک درحال‌حاضر با TSMC وارد گفتمان گردیده‌اند تا بخشی از گنجایش‌ پروسه N3 این مجموعه را در آخرها سال ۲۰۲۳ یا این که اوایل ۲۰۲۴ ازآنِ خویش نمایند؛ اگرچه این موسسه‌ها با مسافت‌ی درخورتوجهی دیرتر از اپل و اینتل به استعمال از پروسه N2 روی خواهند آورد.
فرآیند دونانومتری سال ۲۰۲۶ از رویکرد خواهد رسید
پروسه دونانومتری TSMC او‌لین فناوری ریخته‌گری خواهد بود که سال‌ها بعداز 3GAE سامسونگ و بیشتراز 1سال بعد از اینتل 20A از ترانزیستورهای اثرمیدانی (GAAFET) به کارگیری می‌نماید. گرانقدر‌ترین تولیدکننده‌ی قراردادی تراشه‌ در عالم جزئیات بهبود اقتدار و همت و چگالی ترانزیستور N2 درمقایسه‌با N3 را اعلام نکرده میباشد. بااین‌درحال حاضر، با‌‌دقت‌‌به‌این حقیقت که N2 گره فرایندی به طور کاملً جدیدی خواهد بود، منطقی میباشد که‌این فناوری درمقایسه‌با نسل پیشین خویش کارایی بسیار بهتری ارائه دهد.
فرایندهای ایجاد کرد نو همچنان به اسکنرهای لیتوگرافی فرابنفش شدید (EUV) با دیافراگم عددی ۰٫۳۳ متکی خواهند بود. درمقابل، 18A اینتل از اسکنرهای خلاقانه‌ی ASML Twinscan EXE EUV با دیافراگم عددی بالا (دیافراگم عددی ۰٫۵۵) استعمال خواهد کرد.

مدل ویژه هوم پاد با قابلیت‌های اپل TV و دوربین فیس تایم همچنان در دست تولید است

۴ بازديد
افشاگر خوش‌سوابق می گوید اپل همچنان در درحال حاضر فعالیت روی گجت ویژه‌ای میباشد اپل آی دی در مشهد که هوم پاد و اپل TV را مخلوط می‌نماید و به دوربین چهره‌تایم مجهز خواهد بود.
براساس ادعای برند گارمن، افشاگر دارای اعتبار بلومبرگ، اپل همچنان در اکنون فعالیت روی سبک ویژه‌ای از هوم پاد (Apple HomePod) میباشد که ترکیبی از اسپیکر هوشمند و قابلیت و امکان‌های اپل TV و دوربین رخ‌تایم به حساب می آید.
به‌گزارش MacRumors، برند گارمن به‌طور معلوم گفته میباشد که «به طور کاملً» این نظر را دارد سبک نو هوم پاد روند ایجاد را میگذارند و این گجت تازه «در راءس رویه اپل» برای محصول ها خانگی قرار خواهد گرفت. وی افزوده میباشد که پندار نمی‌نماید اپل همچنان درگیر ساخت «هوم پاد جدا تبارک» باشد؛ ولی شاید سبک نو هوم پاد مینی در آجل عرضه خواهد شد.
برند گارمن اول‌توشه در سال قبلی‌ی میلادی مدعا گردیده بود اپل در ادامه مخلوط هوم پاد با اپل TV و دوربین میباشد. گارمن گفته بود توقع دارد استفاده کننده بتواند با این جنس کارهایی مثل تماشای کلیپ، اعمال بازی، پخش موسیقی، به کارگیری از دستیار صوتی سیری و... اعمال دهد.
در حین نشر آن گزارش، گفته شد گجت تازه اپل در فرایند اول‌ی ساخت و ساز میباشد و احتمال دارااست اپل هیچ زمان مال را عرضه نکند یا این که تغییراتی اصلی در آن اجرا نماید. براساس ادعای نو گارمن، اپل همچنان به اپ‌های نخستین‌ی خویش پایبند باقی مانده میباشد.
نوشته‌ی‌علمی‌‌ی مرتبط:
بلومبرگ: اپل در حالا ایجاد کرد دستگاه ترکیبی اپل تی‌او، هوم‌پاد و دوربین چهره تایم میباشد
1‌سال پیش، اپل ایجاد نسل نخستین هوم پاد را برای مدام متوقف کرد و سبب ساز شد گمانه‌زنی‌ها درباره ی نسل تازه این اسپیکر هوشمند شروع خواهد شد. هوم پاد مینی که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد، به‌استدلال ارزان‌خیس‌بودن به محبوبیت بسیار بیشتری رسید؛ ازاین‌رو، بعید وجود ندارد که به‌زودی نسل نو هوم پاد مینی نیز عرضه گردد.
درپایان می بایست به‌این نکته نیز اشاره کنیم که موقتیً نمی‌دانیم پباده سازی ظاهری گجت نو اپل که امکان‌های هوم پاد و اپل TV را در خویش دارااست و به دوربین مجهز میباشد، چه‌طور خواهد بود.