درآمد امسال TSMC از تولید تراشه برای اپل احتمالاً ۱۷ میلیارد دلار خواهد بود

۵ بازديد
پیش‌بینی میشود TSMC همین سال ازطریق فروش تراشه به اپل ۱۷ میلیارد اپل آی دی در مشهد دلار درآمد استخراج نماید. این مجموعه وسعت ساخت‌و‌ساز تراشه‌ برای اپل را در سال ۲۰۲۲ ارتقا می دهد.
به‌نوشته‌ی MacRumors و به‌نقل از DigiTimes، با درنظرگرفتن اینکه پروژه‌ی اپل برای به کار گیری از پردازنده‌ی منحصر در کامپیوترهای خانواده‌ی مک نسبتاًً کامل شدن شد‌ه‌است، پیش‌بینی می گردد درآمد TSMC از ساخت‌و‌ساز تراشه برای اپل با رویش حدوداً ۲۵ درصدی مواجه خواهد شد. DigiTimes یک کدام از دیگر از عامل ها ارتقاء درآمد TSMC را ارتباط‌ی تجاری مجاورت‌خیس با اپل تیتر می‌نماید.
گفته می گردد اپل توقع دارد در نصفه‌ی نخستین ژوئن ۲۰۲۲ (نصفه‌ی دوم خرداد ماه ۱۴۰۱) تراشه‌هایی که برای آیفون‌ها و دیگر دستگاه‌های جدیدش توصیه داده میباشد، از TSMC اخذ نماید. TSMC افزون‌بر ارتقاء ساخت و ساز تراشه برای آیفون‌ در همین سال میلادی، قصد داراست ساخت‌و‌ساز تراشه‌های خصوصی M را ارتقاء چشمگیری دهد.
اپل به‌مرورزمان تراشه‌های منحصربه‌فرد خصوصی M را در تعداد بیشتری از دستگاه‌هایش به کار گیری می‌نماید و همین سال زمانه مک‌های مجهز به پردازنده‌ی اینتل به طور کاملً به‌نقطه پایان می رسد.
نوشته‌ی علمی‌های مرتبط:
یک‌چهارم از مجموع درآمد TSMC به اپل تخصیص داراست
TSMC هوای اپل را دارااست؛ اینتل برای بازپس گرفتن جایگاهش کوشش می‌نماید
گفته می گردد TSMC قرار میباشد موقتیً صرفا تأمین‌کننده‌ی تراشه‌های اپل باقی بماند؛ زیرا ظاهراً سامسونگ درزمینه‌ی راندمان لیتوگرافی‌های امروزی با مشکلاتی مواجه گردیده و بدور از انتظار میباشد که اپل بخواهد پیشنهاد ایجاد تراشه را به اینتل بدهد. به‌طورکلی، پیش‌بینی می گردد TSMC در امسال میلادی ازطریق تأمین پیشنهاد‌های اپل درآمد ۱۷ میلیارد دلاری به جیب بزند. درآمد TSMC از فروش تراشه به اپل در سال ۲۰۲۱ برابربا ۱۳٫۸ میلیارد دلار بود.
براساس گزارش‌های تأییدنشده، قرنطینه‌های اخیر در چین تأثیر متعددی روی زنجیره‌ی تأمین تراشه‌های اپل نگذاشته میباشد؛ البته بسته به دوران‌فرصت قرنطینه احتمالاً دیگر نصیب‌های زنجیره‌ی تأمین این مجموعه به‌شدت ذیل‌تأثیر قرار می گیرد. در صورتیکه موقعیت به همین منوال پیش برود، احتمال تأخیر در عرضه‌ی نسل نو آیفون‌های اپل وجود دارااست.
علاوه‌براین، گفته می شود اپل از همین‌اکنون پیشنهاد ایجاد تراشه‌ی دونانومتری را در TSMC تصویب کرده استو این مجموعه تایوانی تراشه‌های مبتنی‌بر لیتوگرافی نو را در سال ۲۰۲۵ ساخت می‌نماید. گزارش DigiTimes اعلام می‌نماید اپل و TSMC در همیاری مشترک سرگرم توسعه و گسترش‌ی لیتوگرافی یک‌نانومتری میباشند. اپل قصد دارااست از تراشه‌ی یک‌نانومتری در تولیدات حقیقت افزوده و خودرو برقی خویش به کارگیری نماید.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.