وابستگی بیش‌از‌حد اپل به چین احتمالاً باعث ضرر ۸ میلیارد دلاری به این شرکت می‌شود

۳ بازديد
تحلیلگر Bloomberg میگوید تعلق بیش تر از حد اپل به چین برای مونتاژ تولید ها اپل آی دی در مشهد مشکل‌ها متعددی برای این مجموعه تولید کرده و اپل بایستی به اندیشه روش راه حل باشد.
اپل قسمت اعظم فرآیند مونتاژ محصولاتش را در خاک چین اجرا می دهد و این قضیه بین تحلیلگران نگرانی‌هایی پیرو داشته میباشد. برند گارمن، تحلیلگر و افشاگر Bloomberg، جدیداً دست روی این قضیه گذارده و مدعا گردیده اپل در پروسه ساخت و ساز محصولاتش «بیش تر از حد» به چین تعلق داراست.
براساس آنچه 9to5Mac به گزارش Bloomberg می‌نویسد، مجموعه کوک در وقتی که به‌تیتر رئیس ارشد عملیات عمل می‌کرده برهان اساسی استراتژی فعلی اپل مبنی‌بر تبدیل کردن چین به راس مونتاژ جنس بوده میباشد.
تحلیلگران سال‌ها میباشد به‌این قضیه اشاره می‌نمایند و همه واقعه‌حیث دارا‌هستند که اپل یک‌شبه نمی‌تواند تعلق خویش را به چین از میان غالب شود. این مجموعه در سال‌های اخیر ایجاد برخی از محصولاتش را در کشورهای دیگری مثل ویتنام و هند نیز اعمال داده و به حیث میرسد قصد داراست در راستای کاهش تعلق به بازار چین گام بردارد. بااین‌اکنون همچنان تعلق اپل به چین بسیار زیاد میباشد.
اپل در جریان برگزاری گردهمایی‌ی توجیهی گزارش مالی اخیر خویش اظهار‌کرد که به جهت خطاها زنجیره‌ی تأمین احتمالاً در فصل سرازیر میلادی فی مابین چهار تا هشت میلیارد دلار زیان می‌نماید. تحلیلگر Bloomberg میگوید این قضیه یکی‌از دیگر از شواهدی میباشد که تعلق بیش تر از حد اپل را به چین اکران میدهد.
به گفته‌ی گارمن اپل میل دارااست بگوید که زنجیره‌ی تأمینش جهانی میباشد و بیشتراز حد روی بازار چین متمرکز نشده؛ بااین‌اکنون حقیقت این میباشد که «اپل برای ساخت و ساز محصولاتش به‌شکلی شگفت‌آور به‌این سرزمین متکی بودن کرده و این ارتباط‌ی دربین اپل و چین سبب ساز ساخت دردسرهایی برای کمپانی، سرمایه‌گذاران و مشتریان در زمان دنیاگیری کووید 19 گردیده‌است.»
برند گارمن می گوید ساخت ایراد در ساخت و ساز جنس به جهت تعلق بیشتراز حد اپل به چین «در گرد هم آیی‌ی مالی اخیر این موسسه مشهود بود»، جایی که اپل هشدار بخشید کمبود قطعات نخستین که تا حد متعددی به جهت قرنطینه‌های اخیر در چین تشدید گردیده، ممکن میباشد فروش تولید ها را به معیار حداکثر هشت میلیارد دلار کم کند. ضرروزیان هشت میلیارد دلاری «مثل این میباشد که درآمد نتایج از فروش آیپد در یک فصل را از دست بدهید.»
گروه کوک، مدیرعامل اپل، در جریان برگزاری گرد هم آیی‌ی مالی باری دیگر تأکید کرد زنجیره‌ی تأمین این موسسه «حقیقتاً جهانی» میباشد و تولیدها اپل در نقاط مختلفی از عالم ساخت و ساز میگردند، ولی این مجموعه در عملکرد میباشد بهبودهای بیشتری در زنجیره‌ی تأمینش انجام نماید.
اپل همین هم اکنون نیز اکثر قطعات نخستین‌ی محصولاتش را در کشورهای غیر از چین می‌سازد. قطعاتی که در آیفون و آیپد و مک و تولیدات دیگر آیتم استعمال قرار میگیرند در کشورهای مختلفی نظیر آمریکا، هند، ویتنام و ژاپن ساخت می شوند.
نوشته ی علمی‌های مرتبط:
مدیرعامل اپل از کاهش خطاها زنجیره تأمین خبر اعطا کرد
رکوردشکنی اپل در فصل دوم سال مالی ۲۰۲۲ به‌لطف فروش فوق‌العاده آیفون
بااین‌درحال حاضر به تعبیر و تفسیر برند گارمن، «اساسی‌ترین بحران در ساخت‌و‌ساز جنس فرآیند مونتاژ میباشد که اپل آن را FATP (مخفف مونتاژ پایانی، آزمایش و بسته‌بندی) خطاب می‌نماید» و مراحل FATP اکثر دستگاه‌هایی که اپل می‌سازد، در چین واقعه می‌ افتد. گارمن می گوید: «به‌ همین‌ عامل میباشد که در پشت مک‌بوک، آیپد یا این که آیفون شما عبارت Assembled in China مندرج میباشد.»
ظاهراً گروه کوک در هنگامی که رئیس ارشد عملیات اپل بوده، سفارش کرده که این مجموعه بایستی قطعات مدنظرش را از سراسر عالم به چین بفرستد و دستگاه‌ها را در خاک این میهن مونتاژ نماید.
تعطیلی‌های ناشی از بیماری کرونا در هر اکنون فعلا میباشد، بااین‌درحال حاضر بازار چین چندین اشتباهات دیگر نیز برای اپل تولید نموده است که مواقعی مثل نبرد تجاری فی مابین آمریکا و چین در زمان سر گروهی‌جمهوری دونالد ترامپ را مشمول میشود.
گارمن می گوید اپل خوب میباشد بخشی از درآمدهای میلیارددلاری‌اش را صرف متنوع‌سازی زنجیره‌ی تأمین بکند و تعلق بیش تر از حد خویش را به چین کم کند تا در بلندمدت به سوددهی بیشتری رسد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.