اپلیکیشن‌های پیش‌فرض اپل

۴ بازديد
اپل نرم افزار‌های لازم خویش را پیشرفت میدهد و اکثری از آنان به‌طور پیش‌فرض روی آیفون نصب گردیده‌اند. اپل آی دی در مشهد این آیتم مزیت بزرگی برای اپل دارااست؛ چون سبب ساز می شود یوزرها بیشتر از نرم افزار‌های اپل به کار گیری نمایند تا نرم افزار‌های حریف. درصورتی که دارندگان آیفون ناچار بودند نرم افزار‌های مدنظر خویش را گزینش نمایند، وضعیت رقابت برای اپل و رقبا یکسان بود.
اپل آرکید درمقابل دکان اپیک گیمز
اپل به خویش اذن می دهد که یک دکان باطن‌نرم‌افزار‌ای برای بازی‌ها داشته باشد؛ البته کمپانی‌های دیگر مثل اپیک گیمز اینگونه اذن‌ای ندارند.
خدمت پرداخت Apple Pay
اپل قابلیت و امکان دسترسی NFC را تنها برای کیف‌پول موبایلی خویش صادر نموده است؛ درحالی‌که رقبا اینگونه امکانی ندارند. علاوه‌براین، از‌آنجاکه اپلیکیشن‌های بانکی به تراشه‌ی NFC دسترسی ندارد، خزانه‌ها و کمپانی‌های ارائه‌‌دهنده سرویس ها کارتی مکلف می‌باشند؛ درصورتی‌که بخواهند قابلیت پرداخت‌های سوای تماس با آیفون و اپل واچ را به مشتریان خویش ارائه دهند، در خدمت Apple Pay تصویب‌اسم نمایند. عنصر مشترک آحاد مفاد بالا این میباشد که اپل ازنظر مالی فایده می‌نماید درحالی‌که رقبا در محرومیت باقی میمانند.
دفاعیه اپل
اپل مدعا گردیده است که اقدامات این موسسه ارتباطی با پول ندارد و تنهاً در راستای غرض مراقبت از مشتریان میباشد. چنانچه بخواهیم منصفانه به قضیه نگاه کنیم و از جملهً نرخ بدافزارهای iOS و اندروید را مقایسه کنیم، مغازه نرم‌افزار‌استور بسیار امن‌خیس میباشد؛ به‌خصوص هنگامی کلام از کاربرانی به‌بین آید که علاوه‌بر دکان گوگل پلی، نرم افزار‌های مدنظر خویش را از مغازه‌های فرد‌ثالث دانلود می‌نمایند.
اپل به نکته‌ای شبیه درمورد Apple Pay اشاره می‌نماید و می گوید این خدمت روشی بسیار مطمئن برای پرداخت میباشد. به‌تیتر نمونه، اپل برای هر تراکنش شماره کارت یک‌بارمصرف ساخت‌و‌ساز می‌نماید و صرفا این شماره‌ی منحصربه‌فرد‌به‌شخص را ایستگاه‌های پرداخت به‌اشتراک می گذارد.
کمپانی‌های فرد‌ثالث نیز می توانند امنیتی در سطح اپل ارائه دهند
کمپانی‌های فرد ثالث نیز میتوانند حفاظتی در سطح اپل ارائه دهند. غول فناوری بومی در کوپرتینو یقین میدهد که تمامی‌ی نرم افزار‌های مجاز در نرم افزار‌استور امن می باشند. این داعیه به طور کاملً صادقانه وجود ندارد؛ چون هواخواهی از یوزرها با خصوصیت‌های امنیتی تعبیه‌گردیده در iOS ازجمله sanboxing ایفا میگردد و اهمیتی ندارد که نرم‌افزار‌ی مدنظر از کدام مغازه نرم افزار دانلود گردیده باشد.
ولی اپل اعلام نموده است که از یوزرها دربرابر نرم‌افزار‌های کلاه‌برداری نیز حفظ می‌نماید. نکته‌ی اساسی این میباشد که هر مغازه نرم افزار فرد‌ثالثی میتواند برای رسیدگی خویش آزادانه کار نماید و هیچ دلیلی نیست که نتواند سعی خیر و خوبی در سطح اپل ارائه دهد.
درمورد توکن‌های یک‌بارمصرف Apply Pay نیز موقعیت به‌همین منوال میباشد؛ چون این فناوری مختص اپل وجود ندارد و درواقع، پروتکلی میباشد که به‌تیتر EMV Payment Tokenisation شناخته می گردد. EMV در‌این‌جا مخفف سه کمپانی Europay و MasterCard و VisaCard میباشد که به‌طور مشترک این روش را پیشرفت داده‌اند.
شایان بیان میباشد که خدمت‌های پرداخت حریف اپل مثل Google Pay و Samsung Pay نیز همین عمل را جاری ساختن داده‌اند و خزانه‌ها در ساخت‌و‌ساز نرم افزار‌هایی که از فناوری‌ یکسانی به کار گیری می‌نمایند، آزادی‌فعالیت دارا هستند. بااین‌درحال حاضر، صرفا Apple Pay قادر است از این فناوری در آیفون استعمال نماید؛ چون سوای دسترسی به تراشه‌ی NFC، قابلیت به کار گیری از فناوری توکن یک‌توشه مصرف نیست. براین اساس، کمپانی‌های فرد‌ثالث نیز می توانند امنیتی شبیه اپل به یوزرها خویش ارائه دهند که اما غرض ما درین نوشته ی علمی این آیتم وجود ندارد.
اکثر عموم همچنان اکوسیستم بسته‌ی اپل را تعیین می‌نمایند
حتی در صورتی قصه‌های ترسناک اپل حقیقت داشته باشد، این مسئله که صرفا این مجموعه میتواند به‌صحت از مشتریانش دربرابر مخاطرات احتمالی خارج از اکوسیستم خویش حفظ نماید، چندان منطقی به‌لحاظ نمیرسد.
اگرچه گاهی پیشنهادهایی درمورد تجزیه‌ی اپل ارائه گردیده‌است، اکثر سازمان‌ها تهیه‌کننده‌ی ضوابط ضدانحصار اپل را از ارائه‌ی مغازه نرم افزار، خدمت پخش موسیقی، کیف‌پول موبایلی، نرم افزار آب‌وهوا، خدمت اشتراک بازی یا این که خدمت‌های دیگر این موسسه منبع نمی کنند.
همگی‌ی سازمان‌های تهیه‌کننده میگویند اپل بایستی دور و بر را برای رقابت موازی با کمپانی‌های فرد‌ ثالث آماده نماید. به‌عبارت‌دیگر، اپل می بایست درکنار دکان نرم افزار قانونی خویش به کمپانی‌های فرد‌ ثالث نیز اذن دهد پلتفرم‌هایی شبیه را برای یوزرها iOS توسعه و گسترش دهند. در اینگونه قوانینی، یوزرها میتوانند به اختیار خویش از مغازه نرم افزار مدنظرشان به کار گیری نمایند. همینطور، این مجموعه میتواند درکنار ارائه‌ی خدمت Apple Pay به نرم‌افزار‌های بانکی اذن دهد از تراشه‌ی NFC به کار گیری نمایند.
اینگونه اقدامی احتمالاً هزینه‌ی متعددی برای اپل نخواهد داشت؛ چون بیشتر یوزرها معمولی در همگی‌ی مورد ها اشاره‌گردیده، اپل را گزینش می‌نمایند. کافی میباشد دکان اپل را درکنار مغازه اپیک گیمز بدین تیم از یوزرها ارائه دهید و مطمئناً اکثر آنها اپل را تعیین خواهند کرد. علاوه‌براین، حتی اشخاصی که به‌نوعی بیشتر با دنیای فناوری سروکار دارا هستند، همچنان به اپل پایبند می باشند.
یکی دلایل اساسی گزینش اپل این میباشد که بخش اعظمی از یوزرها اکوسیستم این مجموعه را دوست دارا‌هستند و از آن راضی میباشند. اکوسیستم کمپانی ساکن در کوپرتینو یکپارچگی بسیار خیر ارائه می دهد که منجر گردیده‌است مشتریان این موسسه همچنان از آن به کار گیری نمایند. بدین ترتیب، حتی عده ای که مورد‌های جایگزین را مدنظر قرار می دهد، به طبعً جنبه‌های متعدد مثل یکپارچگی را نیز تحقیق خواهند کرد و در‌این حالت، گزینش آن ها به‌احتمال زیاد اپل خواهد بود.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.