آرشیو بهمن ماه 1400

در اين وبلاگ

تاریخچه مختصر مک پرو

۸ بازديد
تا به امروز، اپل در خانواده کامپیوترهای مک اپل آی دی در مشهد سه هجرت طاقت فرسا‌افزاری از موتورولا ۶۸۰۰۰ به PowerPC در ده سال‌ی ۱۹۹۰، بعد از آن به معماری Intel x86 در ده سال‌ی ۲۰۰۰ و اینک مسافرت به معماری نشان (ARM) و پردازنده‌های مخصوص تجربه نموده است. به‌واقع می‌اقتدار اذعان کرد هیچ پلتفرم محاسباتی دیگری در مقیاس شبیه، اینگونه مبادرت بغرنج‌ای را حتی یک توشه با توفیق اعمال نداده میباشد. مبادرت گذشته اپل، مسافرت از پاور پی‌سی به اینتل بود که حدود یک ده سال آن گاه به‌تیتر حرکتی استراتژیک و استادانه حمد شد و این قابلیت را به اپل اعطا کرد که وارد بازارهای تازه گردد و درنهایت، سیستم‌ادله مک را به روش چشمگیری توسعه و گسترش بدهد. نقطه اشتراک دو مسافرت پیشین اپل این میباشد که مک پرو همواره محصولی بوده که‌این گذار را به آخر و عاقبت رسانده میباشد.
تماشا در یوتیوب
در واقعیت اولیه نسل مک پرو رایانه‌ای بود که هجرت اپل از پردازنده‌های پاور پی‌سی به اینتل را کامل شدن می کرد. قبل از رونمایی قانونی از اول نسل مک پرو در ۷ آگوست سال ۲۰۰۶، گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن بود که اپل یک کامپیوتر بالارده مجهز به تراشه اینتل را جایگزین پاور مک g5 مبنی بر تراشه PowerPC ۲۰۰۳ خواهد کرد. در غایت، اپل کامپیوتر آیتم انتظار را به‌تیتر گروه‌ای نو از خانواده مک در کنفرانس جهانی گسترش‌دهندگان (WWDC) رونمای کرد.
دژاوو به مدل اپل؛ تاریخ در درحال حاضر تکرار میباشد
در‌حالتی که به خیال و خاطر داشته باشید، اپل سال قبل در WWDC 2020 بعد از اعلام هجرت به پردازنده‌های بر اساس نشانه، از کیت توسعه و گسترش طاقت فرسا‌افزاری مک مینی مجهز به پردازنده A12Z رونمایی کرد که غرض آن تسریع فرآیند گذار برای گسترش‌دهندگان بود. این دقیقاً به عبارتی کاری بود که این مجموعه در ژوئن ۲۰۰۵ اپل جاری ساختن اعطا کرد و مثال نخستین طاقت فرسا‌افزار مبنی بر Intel Pentium 4 که در یک کیس Power Mac G5 قرار داشت، عرضه کرد و به‌طور موقت دردسترس توسعه و گسترش‌دهندگان گذاشت. بعد از آن اپل پیشوند «Power» را از اسم‌گذاری کامپیوترهای خویش حذف و استارت به استعمال از پسوند «Pro» در ارائه لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای سطح بالای خویش کرد.
اپل حدوداً مانند حالت کنونی مک‌بوک، مک مینی، آی‌مک و مک‌بوک پرو را تا ژانویه ۲۰۰۶ به معماری مبنی بر اینتل منتقل کرده بود، درواقع، Power Mac G5 صرفا دستگاه در سیستم دلیل مک بود که کمکان براساس معماری پردازنده PowerPC که اپل از سال ۱۹۹۴ استعمال کرده بود، ایجاد و عرضه می شد. اپل با معرفی اول نسل مک پرو خیر‌فقط هجرت خویش را کامل شدن کرد، بلکه وارد بازار کامپیوتر ورک‌استیشن بر طبق تراشه‌های اینتل شد و تا به امروز سه نسل از آن ها را روانه‌ی بازار نموده است.
اینک اپل در وضعیت یکسانی قراردارد و شاید بعداز معرفی نسل بعدی کامپیوترهای مک پرو شاهد گروه‌ای تازه از کامپیوترهای مک با اسم، پباده سازی و امکان‌های جدیدی باشیم که می‌اقتدار آن را وداع تلخی با ۱۵ سال همیاری با اینتل تعریف کرد.
مک پرو ۲۰۱۹
به عبارتی‌طور که در نصیب قبلی گفتیم، اپل تا به امروز سه نسل از کامپیوترهای مک پرو را عرضه نموده است؛ براین اساس، قبل از مک پرو ۲۰۱۹، این مجموعه مک پرو دیگری را رونمایی و به بازار عرضه کرد که آن‌چنان آیتم استقبال یوزرها قرار نگرفت. کمپانی بنا شده در کوپرتینو با مسافت‌ی ۷ سال از عرضه‌ی اول مک پرو، در اتفاق افتاد بسط‌دهندگان سال ۲۰۱۳ از نسل دوم این کامپیوترهای ماهر رونمایی کرد؛ کامپیوتری که احتمالاً یک ناکامی در کارنامه‌ی اپل محسوب میشود.
تماشا در یوتیوب
فیل شیلر، رئیس بازاریابی قبل اپل، وظیفه معرفی قابلیت و امکان‌های این دستگاه را بر عهده داشت و اولی چیزی که در معرفی نسل دوم این کامپیوترها دیده می شود، پباده سازی تماماً تازه آن بود که دشوار‌افزار را بدنه‌ای صیقلی به صورت استوانه مکان داده بود و بسیار کوچک‌خیس از نسل قبلی به لحاظ میرسید؛ البته همین پباده سازی کوچک سبب ساز شد تا این مال قابلیت و امکان افزایش و فردی‌سازی چندانی نداشته باشد و آن‌چنان که می بایست از سوی اپل پشتیبانی نشد. این به عبارتی دلیلی بود که سبب ساز به باخت تجاری کالا و نارضایتی یوزرها شد.
اپل بعداز سال‌ها غایب بودن در کامپیوترهای کلاس ورک‌استیشن، در آوریل ۲۰۱۸ تأیید کرد که یک مک پرو بازطراحی‌گردیده در را سال در سال ۲۰۱۹ به مکان سبک گذشته رونمایی می‌نماید. عاقبت، غول دنیای فناوری طبق سُنت دائمی در کنفرانس جهانی توسعه و گسترش‌دهندگان ۲۰۱۹، مک پرو جدیدی را رونمایی کرد که از لهجه پباده سازی جدیدی فایده می‌گرفت و تا حد اکثری نواقص مک پرو گذشته را برطرف کرده بود.
نهایی نسل از مک پرو معرفی‌گردیده دربرگیرنده یک ساختار و سیستم حرارتی نو با سه رشته پروانه‌ای میباشد که به موجب آن، کامپیوتر با ارتقاء دما، کارایی پردازشی را کاهش نمی‌دهد و حدوداً در همگی وضعیت تلاش پایداری دارااست. از سایر خصوصیات این مال می‌قدرت به پشتیبانی از حداکثر ۱٫۵ ترابایت حافظه موقت و تنظیمات آن با دو پردازنده گرافیکی AMD Radeon Pro اشاره نمود که در یک ماژول MPX سفارشی عرضه میگردند، سوای رشته می باشند و از سیستم خنک‌کننده بر اساس شاسی به کار گیری منفعت می گیرند.
اپل با رونمایی از مک پرو ۲۰۱۹ توشه دیگر توانست بینش اشخاص و مشاغل حرفه ای را به خویش جلب نماید؛ اما قاعدتاً این مال نیز کاستی‌هایی مواجه میباشد. از جمله، برچسب قیمتی ورژن‌های شالوده آن با دقت به مشقت بار‌افزاری که ارائه میدهد، بسیار گران و بعد ها آن تعالی به حیث میرسد. توده‌ای نیز پباده سازی آن را الهام گرفته از رنده آشپزخانه می دانند. بااین‌اکنون، اپل احتمالاً قادر است اکثری از این اشتباهات را در نسل بعدی به واسطه تراشه‌های منحصر‌اش حل نماید.

مشکل پیمایش ژله‌ای نمایشگر آیپد مینی ۶، اپل را به دادگاه می‌کشاند

۹ بازديد
گلایه تازه علیه اپل با محوریت اسکرول ژله‌ای نمایشگر آیپد مینی ۶، این موسسه را به تقلب، اپل آی دی در مشهد نقض قانون ها رقابت کالیفرنیا و قانون ها تبلیغات دروغین جنایتکار می‌نماید.
با وجود تغییرات بنیادی در آیپد مینی ۶، بعضی گزارش‌ها از آن حکایت دارا هستند که کوچک‌ترین تبلت کوپرتینویی‌ها با مشکلاتی در قسمت نمایشگر دست‌وپنجه قابل انعطاف می‌نماید. فعلا کاربری به‌اسم کریستوفر برایان شکایتی را علیه اپل در دادگاه حیطه‌ای آمریکا ایالات متحده تهیه و تنظیم کرده و داعیه می‌نماید که آیپدهای مینی ۶ دارنده خلل اسکرول ژله‌ای نمایشگر میباشند.
اما به عبارتی‌طور که گفته شد، خلل یادشده اول توشه وجود ندارد که گزارش میشود؛ چراکه از به عبارتی اولِ عرضه آیپد مینی، بخش اعظمی از یوزرها در کاغذ‌ی پشتیبانی تولیدها اپل مشکلی را گزارش داده بودند که برای برخی از آنان هنگام تلاوت محتوا روی دستگاه در موقعیت پرتره قابل‌مشاهده بود. پدیده اسکرول ژله‌ای تنها وقتی فیس می دهد که تبلت در شرایط عمودی جای‌دارد و عامل آن این میباشد که پیروزی کنترلی که به‌روزرسانی خط‌به‌خط نمایشگر را هدایت می‌نماید، جهت‌گیری عمودی دارااست و جهت عمودی با محل قرارگیری آن مطابقت و همخوانی ندارد. به‌عبارتی دیگر، هنگامی که نرخ بازسازی یک طرف نمایشگر از طرف دیگر بیشتر باشد، این اختلال نیز پدیدار میگردد.
گفتنی میباشد که به طور تقریبً تک تک نمایشگرهای LCD با نرخ مرمت ۶۰ هرتز دارنده اینگونه مشکلی میباشند؛ البته شدت آنها متعدد میباشد و احتمالاً اکثری از اشخاص متوجه آن نمیشوند. این در حالی میباشد که نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی به‌طور بدون نقص نقص‌ یادشده را برطرف می‌نمایند. به عنوان مثال، آیپد پرو نیز دارنده یک موفقیت در اختیار گرفتن‌کننده نمایشگر عمودی میباشد و درحالی‌که پیمایش ژله‌ای هنوز در وضعیت عمودی روی آیپد بالارده اعمال میگردد، نرخ تجدید بنا ۱۲۰ هرتز پدیده‌ی یادشده را برای دیده آدم غیرقابل‌مشاهده می‌نماید.
نوشته‌ی علمی‌ی دارای ارتباط:
برخی از خریداران آیپد مینی ۶ از تغییر‌و تحول صورت نمایشگر گلایه دارا‌هستند
در دعوی ذکر شده، شاکی داعیه می‌نماید که یوزرها هنگام به کار گیری از آیپد مینی و مشاهده نقض نمایشگر در گیر شرایط تهوع می گردند. جذاب میباشد بدانید که اپل در سپتامبر ۲۰۲۱ این مسئله را رد کرد و اظهار داشت که جنبش ژله‌ای رفتاری معمولی برای نمایشگرهای LCD میباشد که منطقی به‌ حیث می رسد؛ ولی گلایه نو ذکر می‌نماید که بقیه نمایشگرهای LCD به اندازه آیپد مینی در گیر این اختلال نمی شوند.
برایان میگوید که اپل ماهیت معیوب آیپد مینی را در حالی مخفی می‌نماید که تماماً از این زمینه مطلع میباشد و هیچ اقدامی برای تصحیح آن ایفا نمی‌دهد.

به‌روزرسانی جدید مک‌اواس مانتری مشکل شارژدهی مک بوک‌ها را برطرف می‌کند

۱۱ بازديد
طبق مستندات پرونده‌های پشتیبانی اپل، جدیدترین به‌روزرسانی macOS Monterey باگی را برطرف می‌نماید اپل آی دی در مشهد که باعث تخلیه زودهنگام باتری نوت‌بوک‌های مک میشد.
چندین روز قبل، گزارشی منتشر شد که نماد می‌اعطا کرد تنی چند از مک‌بوک‌های بر اساس پردازنده‌های اینتل بعداز نصب به‌روزرسانی مک‌اواس ۱۲.۲ شارژدهی کمتری را نسبت به پیشین ارائه می دهند. باگ یادشده طیف متعددی از دستگاه‌ها را زیر تاأثیر قرارد نمی‌دهد و خوشبختانه به‌حیث می رسد که اپل آن را در به‌روزرسانی تازه سیستم‌برهان دسکتاپ خویش تماماً برطرف نموده است.
یوزرها پیش‌خیس گزارش داده بودند که گنجایش شارژ مک‌بوک‌هایشان در شرایط «sleep» یا این که هنگام اتصال به دستگاه‌های جانبی از‌ شیوه بلوتوث، با سرعت بیشتری تخلیه می‌گردد و بعضی اوقات بعد از مدتی یه خرده گنجایش به صفر میرسد! از قرار مشخص، در برخی مواقع حتی بی صدا کردن بلوتوث نیز عمل ساز نبوده و فعلا اپل ذکر می‌نماید که اختلال بلوتوث را تماماً برطرف نموده است.
نوشته‌ی علمی‌ی دارای ربط:
باگ بلوتوث macOS Monterey 12.2 قدمت باتری مک بوک را کاهش می دهد
به‌طور کلی، این به‌روزرسانی نیز تغییرات متعددی به‌یار و همدم ندارد و عمدتاً نواقص امنیتی را برطرف می‌نماید. یوزرها برای اخذ ورژن‌ی تازه، می توانند به‌روزرسانی مک‌اواس مانتری را از سربرگ Update Software در نصیب System Preferences بارگیری نمایند.
***
به‌طور کلی، کلیه به‌روزرسانی سیستم‌ادله‌های اپل به‌شکل بدون‌پول و از‌ روش OTA در سراسر عالم در‌ دسترس قرار میگیرند؛ البته سفارش میگردد دستکم یک‌سری روز از بارگیری و نصب ورژن‌ی به‌روزشده صرف‌حیث فرمائید؛ چون در روزهای ابتدایی معلوم می گردد که مشتمل بر چه مشکلاتی میباشد. به‌روز نگه‌داشتن کامپیوترهای مک بسیار اصلی میباشد؛ البته حتی به‌روزرسانی‌های جزئی میتوانند مشکلاتی ساخت نمایند که روی تجربه‌ی استفاده کننده تأثیرگذار میباشد.

اپل در سال ۲۰۲۰ طرح‌های اولیه وسایل نقلیه خودران را به تأمین‌کنندگان ژاپنی نشان داده است

۱۰ بازديد
گفته میگردد اپل احتمالاً در سال ۲۰۲۰ با یک کدام از تأمین‌کنندگان قطعات ژاپنی به‌مراد پیشبرد ایجاد کرد اپل آی دی در مشهد وسایل نقلیه‌ی خودران دیدار کرده و به آن شماتیک‌هایی از طرح اول‌ی اپل فعالیت آرم داده میباشد.
تا به امروز، اپل از تأیید ایجاد کرد خودرو خودران امنتاع ورزیده میباشد؛ ولی دهانزد‌ها و گزارش‌های مرتبط با خودرو اپل با ادعاهای مجاورت‌شدن به ساخت‌و‌ساز آخرین این کالا در هم اکنون ارتقاء میباشد. ولی به‌حیث می رسد که نباید تا قبل از سال ۲۰۲۵ عرضه‌ی خودرو موردانتظار اپل را شاهد باشیم. بااین‌حالا، در حال حاضر داعیه میگردد که اپل از دو سال پیش در حالا اپلیکیشن‌ریزی پیشبرد بخشی از روند ایجاد کرد و توسعه و گسترش‌ی خودرو خودران جدا خویش میباشد.
طبق گزارشی از Nikkei Asia، در ظاهرً در ژانویه‌ی ۲۰۲۰، مردی با ادعای سِمَت رئیس نصیب قطعات اپل، از دفتر کار تأمین‌کننده‌ی خودرو ژاپنی Sanden's Texas بازدید نموده است. گفته میشود این فرد از سران سَندن در خصوص اجزای استعمال‌گردیده در وسیله‌ی نقلیه‌ای شاخص یاری منظور و شماتیک‌هایی از مثال‌ی نخستین خودرو برقی به آن ها علامت داده میباشد. درنهایت، این دو کمپانی وارد گفتمان گردیده‌اند.
در‌این گزارش، آمده میباشد که با وجود توافق اپل با تأمین‌کننده‌ی یادشده، دنیاگیری کووید۱۹ ضربه‌ی مشقت به سَندن زد و با‌‌دقت‌به بدهی‌های سنگین و پرداخت آنها، مجال همیاری با اپل را از کف داد.
به‌طورکلی، تا به امروز اکثر اوقات گزارش‌ها از شکست اهل یک محل کوپرتینو در گفتمان با خودروسازان سرشناس برای برون‌سپاری اپل فعالیت حکایت کرده‌اند. گمان می‌رود پروژه‌ی ذکر شده بر گسترش‌ی فناوری‌های مربوط به خودرو خودران متمرکز باشد؛ ولی حدوداً تأیید گردیده است که غول دنیای فناوری برای عملیاتی‌کردن این خودرو و عرضه‌ی آن در بازار مصرفی، به بازوی تولیدی یک کدام از خودروسازان یا این که کمپانی‌های مونتاژکننده نیاز خواهد داشت.
نوشته‌علمی‌ی دارای ارتباط:
اول رندرهای باکیفت اپل شغل با الهام ازپتنت‌های قانونی منتشر شد
اپل برای مقطعی مصاحبه با کمپانی کانادایی مگنا اینترنشنال را نیز استارت کرد؛ ولی با‌اعتنا‌به مشخص و معلوم‌نبودن غرض اپل، این مذاکرات بی‌سود ماند. کمپانی یادشده گران قدر‌ترین سازنده‌ی قطعات خودرو در آمریکای‌شمالی و ‌مهم ترین تأمین‌کننده‌ی قطعات مورد نیاز جنرال موتورز و فورد و کرایسلر میباشد. مهم‌ترین مشتریان مگنا در دنیا کمپانی‌های فولکس‌واگن و بی‌ام‌و و تویوتا به‌اکانت می آیند.

سهم ۷۹ درصدی اپل از بازار گوشی‌های پریمیوم در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۱

۹ بازديد
ارزش‌گذاری تهاجمی و محرمانه تلفن همراه‌های حاذق با فناوری 5G و درخشیدن کوپرتینویی‌ها اپل آی دی در مشهد در بازار چین به‌ادله سقوط هواوی به رکوردشکنی اپل در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱ باعث شد.
به‌گزارش اندرویدسنترال، اپل در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱ به آفریننده‌ی برتر موبایل در عالم تبدیل شد و سال موفقی را به‌نقطه نهایی رساند. اگرچه به‌طورکلی بازار کاهش ۳٫۲ درصدی را درمقایسه‌با سال ۲۰۲۰ تجربه کرد، در‌غایت طبق گزارش IDC، درمجموع ۳۶۲٫۴ میلیون دستگاه عرضه شد و درین‌دربین اپل با ۸۴٫۹ دستگاه پیشتاز بود.
ناگفته نماند که‌این ارقام کمتر از ۸۷٫۵ میلیون دستگاهی میباشد که در دوران شبیه سال ۲۰۲۰ عرضه شد؛ ولی سال پرباری برای کوپرتینویی‌ها بود. قسمت عمده‌ای از فروش اپل در‌این بازه زمانی‌ی وقتی به محرمانه آیفون ۱۳ مربوط میشد که IDC به ارتقاء شبیه در معدل ارزش فروش آیفون اشاره نمود. داده‌ها نماد میدهند که اپل به‌طراوت رکورد درآمد سه‌ماهه‌ی ۱۲۳٫۹ میلیارد دلاری را تصویب کرد که درمقایسه‌با بازه شبیه سال پیشین پرورش ۱۱ درصدی را نماد میدهد.
عامل ها متعددی درین رویش مؤثر بوده‌اند. اپل معمولاً در فصل تعطیلات سعی موفقی داراست؛ چون جدیدترین موبایل‌هایش در فصل پاییز معرفی و در سه‌ماهه‌ی چهارم فروخته میگردند و دراین‌در میان به کارگیری از کانال‌ی ارتباطی 5G نیز به‌تیتر محرک شغل کرد. نبیلا پوپال، مدیریت پژوهش ها IDC، خاطرنشان کرد که اپل با توفیق توانست خصوصی آیفون ۱۳ را به‌تیتر «جریان بعدی» چرخه ارتقاء دهد و یوزرها آیفون‌های کهن‌خیس را به استعمال از موبایل‌های 5G ترغیب نماید.
افزون‌براین، اپل به‌اندازه‌ی سامسونگ و شیائومی با کمبود تراشه مواجه نشد. پوپال یادآور شد که تمرکز اپل روی فناوری 5G نقش مهمی اعمال نموده است. تلفن همراه‌های مجهز به مودم 5G به‌اندازه‌ی هم‌جایگاه‌های 4G پایین‌تأثیر قرار نگرفتند و با‌‌‌دقت‌به اینکه دستگاه‌های 5G حدود ۷۰ درصد از وسعت فروش جهانی اپل را تشکیل می دهند، توانستند جواب‌گوی نیازها باشند. ناگفته نماند بیشتر از ۶۰ درصد از دستگاه‌های سامسونگ و شیائومی که در به عبارتی زمان فروخته گردیده‌اند، تنها به فناوری 4G مجهز بوده‌اند و تولیدکنندگان اندروید شدیداً از کمبودهای مداوم تراشه صدمه چشم‌اند.
معاملات جالب در آمریکا‌ی ایالات متحده و بها‌گذاری تهاجمی در چین سبب ساز ارتقاء فروش آیفون ۱۳ شد
غیر وابسته از این مسئله، سفارش‌های بهتر مبادله‌ی اپراتورهای آیفون ۱۳ این خرید و فروش را شیرین کرد و درنهایت، بازار آمریکا‌ی ایالات متحده ۳۱ درصد از فروش کلی اپل را ازآنِ خویش کرد. ادله اساسی دیگر به بازار چین مربوط میشود. اپل فروش درخورتوجهی از خصوصی آیفون ۱۳ در چین را تجربه کرد و شایسته ترین آمارش را در بیشتراز ۶ سال قبل تصویب کرد.
داده ها IDC نماد میدهد که چینی‌ها ۲۱ درصد از وسعت فروش جهانی اپل را کسب داده‌اند که درمقایسه‌با سال قبلی‌ی میلادی ۴۰ درصد ارتقاء پیدا نموده است. پوپال یادآوری کرد که نصیب متعددی از پرورش اپل به‌استدلال همت ضعیف هواوی و کاهش درخورتوجه سهم بازار این مجموعه چینی در دو سال پیشین مربوط میشود. هواوی کمپانی بزرگی در نصیب پریمیوم چین بود و در بازه زمانی تحریم‌های آمریکا‌ی ایالات متحده همت‌های متعددی چهت نیل به جایگاهش اعمال بخشید؛ ولی در‌غایت غالب نشد و مشتریان چینی به‌سمت اپل رفتند.

قیمت احتمالی آیفون SE 3 و آیپد ایر ۵ فاش شد

۱۱ بازديد
داده‌های مرتبط با واردات آیفون SE ۲۰۲۲ و آیپد ایر ۵ به هند، اپل آی دی در مشهد ارزش احتمالی این محصول ها را فاش‌کرد.


انتظار می‌رود اپل ماه مارس یا این که آوریل برای معرفی تولید ها نو خویش صاحبخانه رویدادی مجازی باشد. ازجمله محصولاتی که درین روی داد معرفی خواهند شد، نسل سوم آیفون SE و آیپدهای نو می‌باشند. در حال حاضر به‌حیث میرسد اپل تست این دستگاه‌ها را در هند شروع نموده است.

به‌گزارش فون‌آرنا، اولی‌توشه 91Mobiles خبر مرتبط با واردات آزمایشی آیفون SE ۲۰۲۲ و آیپدهای نو اپل به هند را منتشر کرد. این منبع درباره ی افشای داده ها مرتبط با اپل چندان شناخته‌گردیده وجود ندارد؛ البته صرف‌لحاظ از این مورد، خبر نو با خبر ها گذشته مطابقت و همخوانی داراست. داده‌های واردات هند نشانه میدهد سه‌ دستگاه تازه با شماره‌سبک A2783 و A2595 و A2784 بدین سرزمین وارداتی میباشد. این سه‌ سبک احتمالاً به ورژن‌های متفاوت آیفون SE ۲۰۲۲ مربوط میباشد؛ محصولی که جدیداً در مقر داده‌ی کمیسیون اقتصادی اوراسیا نیز چشم گردیده است و پرونده‌هایی مثل این معمولاً علامت‌دهنده‌ی عرضه‌ی زودهنگام مال مدنظر می باشند.

داده‌های واردات هند اطلاعاتی از ارزش تولیدها تازه اپل را نیز ارائه میدهد. براساس این داده‌ها، ارزش آیفون SE ۲۰۲۲ از ۳۰۰ دلار آغاز میگردد؛ در‌حالی‌که پایانی نسل آیفون SE در سال ۲۰۲۰ با بها ۳۹۹ دلار به بازار عرضه شد. انتظار می‌رود ورژن‌ی نو این موبایل از 5G و تراشه‌ی A15 بایونیک اپل سود برنده شود. اما نقل شده میباشد پباده سازی این جنس همچنان مشابه آیفون ۸ خواهد بود و از نمایشگر ۴٫۷ اینچی به کارگیری خواهد کرد.

در ظاهرً دو ورژن‌ی نو آیپد ایر نیز با شماره‌سبک A2588 و A2589 برای تست وارد هند گردیده است که قیمتشان ممکن میباشد دربین ۵۰۰ تا ۷۰۰ دلار باشد. در منزلت مقایسه، می بایست اشاره کینم آخری نسل آیپد ایر با ارزش ۵۹۹ دلار به بازار عرضه شد.

نوشته ی علمی‌های دارای ارتباط:
اپل با شکواییه‌ای ۴۶۷ برگه‌ای در عملکرد برای توقیف فیلم Apple Man میباشد
ایرپاد پرو ۲ اپل احتمالاً به حسگرهای ردیابی تندرست مجهز شود
آیپد ایر ۴ در آخرها سال ۲۰۲۰ عرضه شد و انتظار می‌رود نسل نو این مال از به عبارتی پباده سازی مجموع‌کاغذ و نمایشگر ۱۰٫۹ اینچی به کار گیری نماید. گفتنی میباشد سبک تازه آیپد ایر احتمالاً به تراشه‌ی A15 بایونیک، دوربین سلفی بهبودیافته با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق‌عریض و قابلیت و امکان Stage برای تمرکز بر سوژه حین تماس‌های تصویری و اتصال 5G مجهز خواهد بود.

براساس آخری گزارش‌ کمپانی تحلیلی IDC، اپل درسال ۲۰۲۱ یک‌سوم بازار تبلت‌ها را دراختیار داشت. این در حالی میباشد که سهم سامسونگ، دو‌مین فروشنده‌ی تبارک تبلت، هم اندازه ۱۸ درصد بود؛ بدین ترتیب، اپل مسافت‌ی نسبتاً زیاد خویش را با رقیبش مراقبت کرده بود. علاوه‌براین، انتظار می‌رود کمپانی اهل کوپرتینو سبک‌های نو آیپد پرو را در آخرها این سال میلادی روانه‌ی بازار نماید؛‌ محصولاتی که به این موسسه یاری خواهد کرد تا جایگاهش را به‌تیتر شایسته ترین آفریننده‌ی تبلت‌های دنیا ثبت نماید.

خانواده آیفون ۱۳ از قابلیت حذف نویز تماس پشتیبانی نمی‌کنند

۱۱ بازديد
اپل به‌طور قانونی تأیید کرده که هر چهار سبک تلفن همراه اپل آی دی در مشهد خانواده آیفون ۱۳ از قابلیت و امکان حذف نویز تماس برخوردار نیستند.

چندی قبل گزارشی منتشر شد که علامت می‌بخشید اپل در iOS 15 امکان حذف نویز در تماس‌ها را برای موبایل‌های خانواده‌ی آیفون ۱۳ غیرفعال کرده و منجر نارضایتی بعضی یوزرها گردیده است. فعلا مشخص و معلوم گردیده که خانواده‌ی آیفون ۱۳ به کلی دارنده اینگونه قابلیتی نیستند و دیدنی میباشد بدانید که حذف نویز تماس‌ها یکی‌از امکان‌های آیفون ۵ به‌‌ آن‌گاه به حساب میآید و به عبارتی‌طور‌‌ که از نامش معلوم میباشد، خصوصیت نام برده هنگام ساخت و ساز ارتباط تلفنی، نویزها و صداهای محیطی را کاهش می دهد تا یوزرها کیفیت مکالمه‌ی بهتری تجربه نمایند.

در ظاهرً پشتیبانی اپل در جواب به سؤال یکی‌از یوزرها بر اساس نبود خصوصیت یادشده در آیفون ۱۳، خاطرنشان کرده که خصوصیت حدف نویز در جدیدترین موبایل‌های اپل به جهت نامشخصی پشتیبانی نمی شود و این در‌ حالی میباشد که در بالا شایعاتی وجود داشت که آرم می‌بخشید امکان ذکر شده با یک به‌روزرسانی قابل انعطاف‌افزاری در‌ دسترس قرار خواهد گرفت.

در آن مدت، یکی‌از یوزرها داعیه میکرد که با مراجعه به اپل‌استور و در‌ بین‌‌ گذاشتن اختلال، یکی‌از مهندسان به وی گفته میباشد که اپل در هفته‌های آینده رویه‌حلی برای این ایراد ارائه خواهد اعطا کرد؛ ولی به ظاهرً یک کدام از دیگر از مهندسان از این قضیه به طور کاملً بی‌خبر بوده و برهه زمانی‌ی مشخصی برای رفع این ایراد ارائه نداده میباشد.

به‌طور کلی، معلوم وجود ندارد که چرا اپل قصد به حذف این امکان گرفته و چرا قصد ندارد آن را مجدد بیفزاید. به‌لحاظ می رسد که در‌ حالا حاضر فقط چاره برای ارتقاء کیفیت تماس‌ها فعال کردن خصوصیت Voice Isolation از‌ شیوه در دست گرفتن سنتر میباشد.

تاریخ رونمایی مک بوک پرو 14 اینچ با پردازنده M2 فاش شد

۱۱ بازديد
خبرپراکنی‌ها می گویند اپل در نصفه‌ی دوم ۲۰۲۲ سبک نو مک بوک پرو را با نمایشگر ۱۴ اینچ و پردازنده‌ی M2 معرفی می‌نماید. اپل آی دی در مشهد مک بوک پرو 14 اینچ M2 قرار میباشد جایگزینی برای مک بوک پرو 13 اینچ M1 باشد.


آخرها سال ۲۰۲۲ اپل احتمالاً سبک فعلی لپ‌تاپ مک بوک پرو ۱۳ اینچ M1 را با لپ‌تاپی ۱۴ اینچ که قیمتش اندکی بیشتر میباشد و از پردازنده‌ی قادر‌تری استعمال می‌نماید؛ جایگزین خواهد کرد. بر‌ مبنا آنچه اپل‌اینسایدر می‌نویسد، مک بوک پرو 14 اینچ نو اپل مجهز به پردازنده‌ی معرفی‌نشده‌ی M2 خواهد بود و در نصفه‌ی دوم این سال میلادی به دست مشتریان خواهد رسید.

DylanDKT، از افشاگران خوش‌سوابق در توییتر، میگوید مک بوک پرو 14 اینچ M2 دارنده به عبارتی لهجه پباده سازی سبک‌های M1 Pro و M1 Max این لپ‌تاپ که سال قبل‌ی میلادی عرضه شدند، خواهد بود.

افشاگر توییتر میگوید اپل قصد داراست در کنار مک بوک پرو 14 اینچ M2 سبک نو مک بوک ایر را نیز با همین تراشه به بازار عرضه نماید. لپ‌تاپ مک بوک پرو ۱۳ اینچ M1 در نوامبر ۲۰۲۰ (آبان و آذر ۱۳۹۹) به بازار عرضه شد و در کنار سبک تازه مک بوک ایر و مک مینی در مجموعه‌ی اول مک‌های اپل با پردازنده‌ی مبتنی‌‌ بر معماری علامت قرار گرفت.

مک بوک پرو ۱۳ اینچ M1 برخلاف سبک‌های فعلی مجهز به M1 Max و M1 Pro، گویش پباده سازی شبیه سبک‌های کهن داراست. در ‌هم اکنون حاضر نمی‌دانیم اپل مک بوک پرو 14 اینچ M2 را با تنوع بالاتری از درگاه‌ها عرضه می‌نماید یا این که نه.
یکسری هفته‌ی پیش گزارش‌هایی داعیه کردند سبک نو مک بوک ایر دارنده تراشه‌ی «اندکی سریع‌خیس» M2 خواهد بود. انتظار داریم سیستم-روی-چیپ M2 دارنده پردازنده‌ی گرافیکی ۱۰ هسته‌ای باشد. موقتیً معلوم وجود ندارد چه اصلاحاتی روی پردازنده‌ی مرکزی این تراشه جاری ساختن میشود. شاید اپل به‌‌ مکان ارتقاء تعداد هسته‌های پردازشی تنهاً فرکانس کاری را ارتقاء دهد.

DylanDKT یک سری ماه پیش بعضا جزئیات مک بوک ایر M2 را افشا کرده بود. این افشاگر در‌ آن مجال ذکر کرد مک بوک ایر تازه همانند مک بوک پرو M1 Pro و M1 Max پباده سازی مربعی‌تری خواهد داشت. DylanDKT سوابق‌ی درخشانی در ‌مسئله‌ی افشای داده ها ظریف از تولیدها معرفی‌نشده‌ی اپل داراست.