افزایش فروش آیفون و تکیه سامسونگ بر جایگاه نخست بازار در فصل اول ۲۰۲۲

۴ بازديد
داده های عددی نماد می دهد اپل، صرفا شرکتی میباشد که اپل آی دی در مشهد در فصل نخستین ۲۰۲۲ موبایل‌های بیشتری درمقایسه‌با فصل نخستین ۲۰۲۱ عرضه نموده است؛ ولی جایگاه‌ی اولیه همچنان به سامسونگ وابستگی داراست.
مؤسسه‌ی تحقیقاتی Canalys گزارش مرتبط با فصل اولیه ۲۰۲۲ را منتشر نموده است. داده های عددی آرم می دهد سامسونگ باردیگر توانسته میباشد از‌نظر تعداد دستگاه‌های عرضه‌گردیده به بازار، برگزیدگان تلفن همراه‌ساز عالم کنیه بگیرد. غول کره‌ای صنعت فناوری فی مابین ژانویه تا مارس ۲۰۲۲ (میانه دی ۱۴۰۰ تا میانه فروددین ماه ۱۴۰۱) چیره شد‌ه‌است ۷۳٫۷ میلیون تلفن همراه روانه‌ی بازار نماید و ۲۴ درصد از سهم بازار را ازآنِ خویش نماید. در فصل نخستین امسال میلادی، جمعاً ۳۱۱٫۲ میلیون موبایل به بازار عرضه شد که درمقایسه‌با بازه زمانی‌ی وقتی شبیه سال ۲۰۲۱ در حدود ۱۱ درصد بیشتر بود.
به‌نوشته‌ی GSMArena، اپل با عرضه‌ی ۵۶٫۵ میلیون آیفون در سکو‌ی دوم جدول مکان و ۱۸ درصد از سهم بازار را دراختیار داراست. میان پنج کمپانی بلندتر بازار، فقط داده های عددی عرضه‌ی موبایل‌های اپل رویش نموده است و دیگر کمپانی‌ها (حتی سامسونگ در مرتبه‌ی نخستین) با افت عرضه‌ی موبایل مواجه گردیده‌اند. آیفون‌های عرضه‌گردیده در فصل نخستین ۲۰۲۲ درحدود ۸ درصد بیشتر از آیفون‌های عرضه‌گردیده در فصل نخستین ۲۰۲۱ بوده میباشد.
شیائومی و اوپو و ویوو به‌ترتیب با عرضه‌ی ۳۹٫۲ و ۲۹ و ۲۵٫۱ میلیون تلفن همراه درجه‌های سوم تا پنجم را دستیابی کرده‌اند. هواوی که وقتی فی مابین برگزیدگان‌های بازار قرار داشت، در حال حاضر دیگر در داده های عددی جایی ندارد. تحریم‌های آمریکا‌ی ایالات متحده سبب شد‌ه‌است این موسسه چینی نتواند مثل پیشین به فعالیتش در بازار تلفن همراه ادامه دهد. داده های عددی Canalys آرم می دهد کمپانی‌های چینی در فصل اولیه ۲۰۲۲ با افت محسوس عرضه‌ی تلفن همراه مواجه گردیده‌اند. داده های عددی عرضه‌ی موبایل‌های شیائومی و اوپو و ویوو هر مورد ۲۰ درصد و بیشتر از فصل اولیه ۲۰۲۱ افت نموده است.
کمبود قطعات اول و ادامه‌داربودن تعطیلی‌های ناشی از همگی‌گیری COVID-19 و ارتقا تورم کارداران حالت فعلی بازار محسوب میشوند. آنر در فصل اولیه ۲۰۲۲ شایسته ترین کوشش را در بازار چین داشته و ۱۵ میلیون تلفن همراه دردسترس یوزرها این سرزمین قرار داده میباشد.
داده های عددی بازار تلفن همراه در فصل اولیه ۲۰۲۲ از دید مؤسسه‌ی Canalys
اسم مارک تعداد تلفن همراه‌های عرضه‌گردیده در فصل اولیه ۲۰۲۲ سهم بازار در فصل اولیه ۲۰۲۲ تعداد موبایل‌های عرضه‌گردیده در فصل نخستین ۲۰۲۱ سهم بازار در فصل نخستین ۲۰۲۱ رویش هر ساله
سامسونگ ۷۳٫۷ میلیون ۲۴ درصد ۷۶٫۵ میلیون ۲۲ درصد ۴- درصد
اپل ۵۶٫۵ میلیون ۱۸ درصد ۵۲٫۴ میلیون ۱۵ درصد ۸+ درصد
شیائومی ۳۹٫۲ میلیون ۱۳ درصد ۴۹ میلیون ۱۴ درصد ۲۰- درصد
اوپو ۲۹ میلیون ۹ درصد ۳۹٫۶ میلیون ۱۱ درصد ۲۷- درصد
ویوو ۲۵٫۱ میلیون ۸ درصد ۳۶ میلیون ۱۰ درصد ۳۰- درصد
کمپانی‌های دیگر ۸۷٫۶ میلیون ۲۸ درصد ۹۴٫۲ میلیون ۲۷ درصد ۷- درصد
آحاد ۳۱۱٫۲ میلیون ۱۰۰ درصد ۳۴۷٫۷ ۱۰۰ درصد ۱۱- درصد
دقت: در جدول بالا داده های عددی عرضه‌ی تلفن همراه‌های وان پلاس با داده های عددی اوپو ترکیب گردیده است. همینطور به‌عامل گرد‌کردن اعداد، ممکن میباشد توده غیروابسته‌ی سهم کمپانی‌ها به ۱۰۰ درصد منتهی نشود
شیائومی خیر‌فقط در چین، بلکه در بازار آفریقا و خاورمیانه نیز موبایل‌های کمتری درمقایسه‌با سال قبل به بازار عرضه نموده است (کاهش ۳۰ درصدی درمقایسه‌با فصل اولیه ۲۰۲۱). به‌لحاظ می رسد آمریکای‌شمالی صرفا ناحیه‌ای بوده که از تعداد بیشتری موبایل درمقایسه‌با فصل نخستین ۲۰۲۱ میزبانی نموده است. ادله این مورد به عرضه‌ی آیفون ۱۳ اپل و گلکسی S22 سامسونگ نسبت داده می‌گردد. تحلیلگران پیش‌بینی می‌نمایند در نصفه‌ی دوم این سال میلادی با کاهش اشتباهات زنجیره‌ی تأمین و ارتقا تقاضا برای موبایل‌های هوشمند، بازار گوشی شرایط بهتری سپری نماید.
این قضیه را نیز مدنظر قرار دهید که Canalys در گزارش بازار تلفن همراه از عبارت Sell-in Shipment به کار گیری می‌نماید. عبارت Sell-in در مواردی استعمال میگردد که کمپانی‌های آفریننده‌ی موبایل تعداد مشخصی دستگاه را به خُمنزلت‌فروشی‌ها میفروشند و خُجایگاه‌فروشی‌ها این دستگاه‌ها را تا فرصت فروش به تقاضاکنندگان انبار می‌نمایند. این یعنی عبارت Sell-in لزوماً به شمار تلفن همراه‌هایی اشاره نمی‌نماید که به‌دست مشتریان رسیده‌ میباشد. به این‌ترتیب آماری که کانالیس منتشر می‌نماید، به «تلفن همراه‌های عرضه‌گردیده» اشاره می‌نماید، خیر «موبایل‌های فروخته‌گردیده».
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.