اپل کارمندان سابق خود را به سرقت اسرار تجاری تراشه‌هایش متهم کرد

۴ بازديد
به ادعای اپل استارتاپی به اسم Rivos چندین نفر از کارکنان این مجموعه را به آیفون ۱۲ پرومکس در مشهد سرقت اسرار تجاری در منطقهی ساخت تراشه ترغیب و آنگاه آنها را استخدام نموده است.
اپل داعیه می‌نماید یک استارتاپ مخفی به اسم Rivos به‌صورت غیررسمی و هدفمند سراغ استخدام کارمندانی در اپل رفته که به داده ها سِری کمپانی دسترسی داشته‌اند. براساس جزئیاتی که در پرونده آمده، اپل این نظر را دارد نیروی کار سابقش به درخواست Rivos، داده ها خصوصی‌‌اش را سرقت کرده‌اند. ظاهراً سرقت این داده ها در پوسته بخشی از فرآیند استخدام در Rivos صورت گرفته میباشد.
براساس آنچه 9to5Mac می‌نویسد Rivos استارتاپی نهفته میباشد و داده ها متعددی در امر آن نمی‌دانیم، بااین‌اکنون رسیدگی فراخوان‌های شغلی Rivos نشانه می دهد این استارتاپ عموماً درپی مهندسین تراشه میباشد. اپل می گوید Rivos درپی پباده سازی تراشه‌هایی برای رقابت با تراشه‌های این موسسه میباشد و اقدامات خویش را با استعمال از داده‌هایی جاری ساختن میدهد که پایین مالکیت معنوی اپل می‌باشند.
اپل در شکایتی که علیه Rivos تهیه کرده می‌نویسد این استارتاپ از ماه ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد ماه و تیر ۱۴۰۰) «پویشی سازمان‌دهی‌گردیده» استارت کرده تا آن مجموعه از پرسنل اپل را که به داده ها خصوصی و اسرار تجاری مرتبط به تراشه‌های این مجموعه دسترسی داشته‌اند غرض قرار دهد.
اپل قبل از تهیه گلایه، طومار‌ای برای Rivos پیامبر تا جزئیات قراردادهای خصوصی‌ای را که کارگر سابقش مکلف‌ به رعایت آن ها بوده‌اند تشریح نماید، البته Rivos هیچ پاسخی نداده میباشد.
اپل می گوید نیروی کار دیرین این مجموعه که به استخدام Rivos درآمده‌اند یکسری گیگابایت فولدر دربردارنده ویژگی ها حساس تراشه و پباده سازی آن ها سرقت کرده‌اند. به گفته‌ی اپل بعضی از این اشخاص از چندین درایو ذخیره‌سازی USB به‌خواسته جابجایی داده ها به دستگاه‌های فردی‌شان استعمال کرده‌اند. همینطور شماری از کارکنان قدیمی جابجایی پوشه به دستگاه‌های فردی را ازطریق AirDrop اجرا داده‌اند.
نوشته‌ی‌علمی‌های مرتبط:
کارمند دیرین اپل، این مجموعه را به نقض ضابطه عمل در نیویورک تبهکار کرد
کارمند دیرین اپل به کلاه‌برداری ۱۰ میلیون دلاری از این مجموعه تبهکار شد
بعضی دیگر از پرسنل فولدر کنفرانس‌های داخلی اپل را که با غرض ارائه‌ی جزئیات تراشه‌های فعلی و تراشه‌های عرضه‌نشده تهیه و تنظیم گردیده بودند، به اکانت ابری فردی‌شان جابجایی داده‌اند. اپل میگوید روی این فولدر‌ها مشخصاً اعلام گردیده که خصوصی و منحصر به فرد میباشند. اپل همینطور می گوید یک کدام از این اشخاص ازطریق Time Machine بکاپ جامعی از دستگاه گرفته و آن را به یاد‌ی ذخیره‌سازی اکسترنال خویش منتقل نموده است.
اپل در شکوائیه علیه Rivos به اسم دو نفر از نیروی کار سابقش که عضو دسته تراشه‌سازی این مجموعه بوده‌اند و فصل پاییز سال قبل به استخدام Rivos درآمده‌اند اشاره نموده است. اپل ازطریق شکوائیه در پی بازیابی اسرار تجاری، مدد از آنان دربرابر افشای کبیر و همت برای کاهش ضرروزیان میباشد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.