سهم ۷۹ درصدی اپل از بازار گوشی‌های پریمیوم در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۱

۱۷ بازديد
ارزش‌گذاری تهاجمی و محرمانه تلفن همراه‌های حاذق با فناوری 5G و درخشیدن کوپرتینویی‌ها اپل آی دی در مشهد در بازار چین به‌ادله سقوط هواوی به رکوردشکنی اپل در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱ باعث شد.
به‌گزارش اندرویدسنترال، اپل در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱ به آفریننده‌ی برتر موبایل در عالم تبدیل شد و سال موفقی را به‌نقطه نهایی رساند. اگرچه به‌طورکلی بازار کاهش ۳٫۲ درصدی را درمقایسه‌با سال ۲۰۲۰ تجربه کرد، در‌غایت طبق گزارش IDC، درمجموع ۳۶۲٫۴ میلیون دستگاه عرضه شد و درین‌دربین اپل با ۸۴٫۹ دستگاه پیشتاز بود.
ناگفته نماند که‌این ارقام کمتر از ۸۷٫۵ میلیون دستگاهی میباشد که در دوران شبیه سال ۲۰۲۰ عرضه شد؛ ولی سال پرباری برای کوپرتینویی‌ها بود. قسمت عمده‌ای از فروش اپل در‌این بازه زمانی‌ی وقتی به محرمانه آیفون ۱۳ مربوط میشد که IDC به ارتقاء شبیه در معدل ارزش فروش آیفون اشاره نمود. داده‌ها نماد میدهند که اپل به‌طراوت رکورد درآمد سه‌ماهه‌ی ۱۲۳٫۹ میلیارد دلاری را تصویب کرد که درمقایسه‌با بازه شبیه سال پیشین پرورش ۱۱ درصدی را نماد میدهد.
عامل ها متعددی درین رویش مؤثر بوده‌اند. اپل معمولاً در فصل تعطیلات سعی موفقی داراست؛ چون جدیدترین موبایل‌هایش در فصل پاییز معرفی و در سه‌ماهه‌ی چهارم فروخته میگردند و دراین‌در میان به کارگیری از کانال‌ی ارتباطی 5G نیز به‌تیتر محرک شغل کرد. نبیلا پوپال، مدیریت پژوهش ها IDC، خاطرنشان کرد که اپل با توفیق توانست خصوصی آیفون ۱۳ را به‌تیتر «جریان بعدی» چرخه ارتقاء دهد و یوزرها آیفون‌های کهن‌خیس را به استعمال از موبایل‌های 5G ترغیب نماید.
افزون‌براین، اپل به‌اندازه‌ی سامسونگ و شیائومی با کمبود تراشه مواجه نشد. پوپال یادآور شد که تمرکز اپل روی فناوری 5G نقش مهمی اعمال نموده است. تلفن همراه‌های مجهز به مودم 5G به‌اندازه‌ی هم‌جایگاه‌های 4G پایین‌تأثیر قرار نگرفتند و با‌‌‌دقت‌به اینکه دستگاه‌های 5G حدود ۷۰ درصد از وسعت فروش جهانی اپل را تشکیل می دهند، توانستند جواب‌گوی نیازها باشند. ناگفته نماند بیشتر از ۶۰ درصد از دستگاه‌های سامسونگ و شیائومی که در به عبارتی زمان فروخته گردیده‌اند، تنها به فناوری 4G مجهز بوده‌اند و تولیدکنندگان اندروید شدیداً از کمبودهای مداوم تراشه صدمه چشم‌اند.
معاملات جالب در آمریکا‌ی ایالات متحده و بها‌گذاری تهاجمی در چین سبب ساز ارتقاء فروش آیفون ۱۳ شد
غیر وابسته از این مسئله، سفارش‌های بهتر مبادله‌ی اپراتورهای آیفون ۱۳ این خرید و فروش را شیرین کرد و درنهایت، بازار آمریکا‌ی ایالات متحده ۳۱ درصد از فروش کلی اپل را ازآنِ خویش کرد. ادله اساسی دیگر به بازار چین مربوط میشود. اپل فروش درخورتوجهی از خصوصی آیفون ۱۳ در چین را تجربه کرد و شایسته ترین آمارش را در بیشتراز ۶ سال قبل تصویب کرد.
داده ها IDC نماد میدهد که چینی‌ها ۲۱ درصد از وسعت فروش جهانی اپل را کسب داده‌اند که درمقایسه‌با سال قبلی‌ی میلادی ۴۰ درصد ارتقاء پیدا نموده است. پوپال یادآوری کرد که نصیب متعددی از پرورش اپل به‌استدلال همت ضعیف هواوی و کاهش درخورتوجه سهم بازار این مجموعه چینی در دو سال پیشین مربوط میشود. هواوی کمپانی بزرگی در نصیب پریمیوم چین بود و در بازه زمانی تحریم‌های آمریکا‌ی ایالات متحده همت‌های متعددی چهت نیل به جایگاهش اعمال بخشید؛ ولی در‌غایت غالب نشد و مشتریان چینی به‌سمت اپل رفتند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.